Sunday, May 21

F R Part 2

17 March, Jumaat

Hari pertama kami keluar date. Masa tu dia tak sihat, dia demam. Jadi malamnya aku bawa dia ke klinik dan alang alang dah keluar, aku bawak dia pergi makan. Malam tersebut kami curi curi keluar, tak ingin digosipkan dengan budak ofis. Ingat lagi, tempat pertama kami dating, kat Aroi Thai. Tempat cantik, bawah pokok, disinari pula dengan lampu neon kuning. Sebenarnya kitorang tak makan sangat pun. Sengaja order banyak banyak, boleh lepak lama sikit dengan dia sebab dia cakap dia ada something nak cerita kat aku. Aku pun ada something nak cerita kat dia.

Pada mulanya, dia terkejut kerana aku letak surat resign. Dan aku juga terdengar desas desus dia nak berkahwin tahun depan. Tapi malam itu, kami merungkai segalanya. Aku sebenarnya dah tarik surat berhenti dan dia pula menerangkan pada aku yang dia tak jadi kahwin tahun depan.

Hati ini bagai bergolak dengan bunga bunga cinta. Terasa gembira bila mendengar perkara tersebut. Dia menceritakan pada aku yang dia tak jadi nak kahwin kerana kekasih hatinya tidak sudi bertunang dengannya. Kekasihnya di Kuala Lumpur dan dia di selatan tanah air. Setelah mendengar segalanya, aku mengorak langkah lebih berani.

"Kalau kekasih awak tak serius dengan awak, saya nak serius dengan awak." kata aku padanya.

"Awak serius?" tanya dia padaku

"Awak tak main main kan?" dia bertanya lagi untuk mendapatkan kepastian


Malam tersebut, masing masing hati berbunga. Dari riak air mukanya sudah menunjukkan yang dia juga suka padaku. Dan masa ni dia dah declare yang dia single.

"Kali ni aku tak bertepuk sebelah tangan, ada can ni!" aku membisikkan dalam hatiku.

Hatiku melonjak gembira. Kebetulan juga masa tu ada seekor teddy bear kecil yang sedap dipeluk berada di dalam kereta Myviku. Dia ingin membawanya pulang bersamanya. Aku merelakannya. 

"Ambil lah, kalau rindu kat kita peluk dia." kataku dengan nada sinis

Dan bermula lah hari hari yang indah buat Wong Saiful.

Bersambung...

Nantikan part 3 pulak. hmmmm.

From Far With Love,
Wong Saiful

Adios.

p/s: Apa yang aku boleh ceritakan kat sini,dia ni seorang yang caring, sukakan suasana pantai, kuat merajuk, ada angin dia tapi senang je sejuk, bagi dia kinder bueno ngan nyam nyam. kahkah.

BELUM BACA PART 1?

No comments: