Header Ads


episod 1 : Ramadhan

3.50a.m waktu Cheng Dong,China
hari rabu lepas,gua dengan penuh semangat yang kemas dan jitu menunggu anak bulan tuk menyambut bulan sebelum syawal.
gua dengan kawan2 gua sedang asyik bersemban dengan kemasnya.sambil sembang2 kena teh o ais suam pekat campur limau panas.
memang kaw2 la gua.naseb baek xde kad poker,klau x,gerenti gua menang dengan kemas nya.tapi aktiviti malam tu gua ngan geng2 gua iaitu budak kemas sekali;fizi hamid,
budak tadika kemas;pali,dua org kawan kedah gua yang sungguh kemas apabila berkata kata.sikat rambut pun amat kemas sekali.kalah dr rozmey bin akob.gua tabik diorg.
malam tu,gua dengan mereka2 semua menunggu ketibaan PM negara Ramadhan iaitu Sahur.sambil2 tunggu tu,gua maen timbang bola satu dua berganti2 dengan bola takraw.lu olang paham x?xpa2 itu xpenting.yang penting sekali,geng kemas gua fizi hamid si petik memang handal dalam memetik dengan kemas sekali,xkira petik apa.petik buah ke petik bola ke petik gitar je dia xreti.gua pun same petik gitar je reti.

4.27 a.m waktu Kuala Lipis,Malaysia
selepas berpenat2 gua bermain2 dengan bola,tiba masa tuk bersiap dengan kemasnya.geng2 gua semua kemas,tadika kemas pun ada.berkemas nak pegi mane?bukan nak tido.tapi berkemas2 nak pegi mengorat makcik kat kedai makan CP kat dalam Universiti nih.makcik tu smua indon2..tah la aku rasa cam indon.xkesah la.tapi kami smua nak ngorat beliau2 belaka supaya mereka tergoda dengan kami yang kemas2 nih.
lalu,gua pun berkata dengan kemas sekali,halo miss,nasi goreng ayam bole dapat x?apahal plak gua nih,salah ayat.
lalu,membe tadika kemas gua pali berkata pula,assalamualaikum cik adik manis gula2,nasi ayam penyet brape satu?ceh skali dia pun same la.oder makanan,tadi sembang kemas nak ngorat makcik2 kat CP tuh.
lalu,sorang membe kedah gua bernama Paob berkata,cik adik bole tak bagi..............nasi goreng cina,nasi tambah ye.paob cam bese la nasi tambah,ingtkan nak mintak number makcik tu tadi.
last skali,membe kedah gua yang sorg lagi,dengan muka baru bangun tido,rambut memang kemas,idola semalaya Universiti nih.berkata dengan ayat2 yang kemas,helo dear,can u give me the menu please..sekali dia skipping kat situ plak..makcik2 indon kat situ semuanya hebat2 belaka,kerana tak sorang pun dari kami dapat number fon makcik tu,dapat makanan je..xpe2 makanan leh buat santapan dengan PM Ramadhan iaitu Sahur.

4.28 a.m waktu Universiti kami
selesai makan je,tanpa pandang kiri dan kanan,kami berlima chow kit road trus.ye la,(kenyang + ngantuk = kiok sekejap)
dalam perjalanan pulang ke blok masing2 kami masih bersembang dengan kemas di atas motor.gua pun dengan kasut yang kemas,padahal nak pegi makan dekat dalam Universiti ni je..tapi takpe..prinsip gua..kemas dalam segala aspek..motto gua pulak..sembang mesti kemas walaupun baru bangun tido.tak kira masa wang ataupun apa2 aje...yang penting sekali kemas.sudah nya sampai ke blok,gua gulung segulung dua harvest,bagi membe gua hisap.gua tak hisap,gua tengok je..sebab perkara tu tak kemas dipandang..oleh itu,kita haruslah sembang dengan kemas sekali tak kira apa situasi.chow.wassalam.
Powered by Blogger.