Tuesday, February 8

Masa Kecik dot dot dot bila da besar dot dot dot

gua da simpan 3 lagi entry,yang xditulis lagi.entry kali ni,
nak cite,zaman budak kecik dlu,dan zaman bila budak2 da besar.
benda ni macam pepatah jugak la,pepatah ciptaan sendiri.kah3


1.masa kecik2 maen polis2,bila da besar jadi pencuri.
2.masa kecik2 maen guli,bila da besar maen coli.
3.masa kecik2 maen masak2,bila da besa suruh orang gaji masak.
4.masa kecik2 slalu korek tabung,bila da besar,kerja kat lombong.
5.masa kecik2 maen kawen2,bila da besar kawen maen2.
6.masa kecik2 slalu pikat burung,bila da besar pegi pikat awek.
7.masa kecik2 xnak mampos,bila da besar susahkan orang.
8.masa kecik2 nak jadi doktor,bila da besar jadi doktor sendiri.

begitulah fenomena yang berlaku di dunia.
gua teringat time kecik2 dlu,best kan?
maen masak2,maen kawen2,tapi gua xmaen,gua duduk tepi tengok je.
so jadikan hidup anda seperti di atas,gerenti anda menjadi seorang yang jahanam.
jadi sampai di sini saja perbincangan kita,jika ada masalah datang kepada gua,
come-to-me.
selamat beramal~~
kah3

2 comments:

AizA Si LovEmoNEy said...

hahaha.. realiti yang tak boleh disangkal...

Saiful Bahari said...

GUA RASE,BENDA NI PERLU DIJAUHKAN,MINTAK SIMPANG OK.KEH3