Friday, February 11

Melepas~~~Kata-Kata Hikmat

benci?
hate?
dibenci?

smua orang pernah melalui nya,
dibenci oleh bekas makwe,
dibenci oleh bekas tupperware pakwe,

dibenci oleh ibu bapa,
dibenci oleh kawan sekelas,
dibenci oleh kawan sepejabat,

kalau la smua orang benci lu,lu camne nak hidup kan?
kadang2,penjual a.k.a pusher dadih ataupun pusher dindang pun dibenci,
sebab ape?
sebab kualiti,
begitu jugak lu smua,
kualiti idup,kualiti masa,kuali,

gua pun kadang2 ade jugak orang benci,sebab ape?sebab gua xjaga kuali gua,
sebab gua xjaga adab,
tapi kalau mereka yang xjaga adab,patut ke gua benci mereka?
gua dibenci sebab gua seorang pemonteng tegar,
anda rasa,patut ke gua dibenci?
gua ponteng,ade kena mengena ngan mereka?
klu dibenci oleh ibu bapa tu gua bole kira lagi la,
benci2 ibu bapa ni,sayangkan anak tangan2 kan,
karate kasi,kung fu diberi,

after korang dibenci,korang mesti rasa,pehh,
idup,tanpa kawan2,
masuk kelas,
orang pandang slack,
macam penah merogol anak dara orang,
kan?
ape salah gua?gua penah curi sandwich lu orang ke?
penah gua raba lu orang ke?
penah gua ajak mak lu dating ke?
pernah gua songlap duit bapak lu?

kalau la anda dibenci,ape anda rase?
rase nak katok2 je budak tu kan?
actually,
gua xtarget kat sape2 pun,
ini hanya khayalan,semata2,gua rase gua da abes baek ngan lu orang,
xpenah saketkan ati orang kot,
klu ade trase,gua rase itu hanya gurauan saje.

gua nak tanya lu orang plak,ape anda rase?
rase manis?masam?coklat?

3 comments:

zikeryhassan said...

bukan mudah nak puaskan hati semua pihak.


bicaraseliparjepun latest entry :: Hikayat Cinta

gEe said...

bile dibenci, rase cam truk sgt je dri ni. tp dh lumrah, bkn sume org suka..

Saiful Bahari said...

macam aku,xsmua suka,maybe ak slalu buang tebiat kot.ahhaa