Header Ads


Sape cakap perempuan lagi ramai dari lelaki?

Oh,sebenarnya,gua ada jugak cakap yang zaman sekarang perempuan lagi ramai dari lelaki.Mungkin persekitaran mempengaruhi otak gua berfikir secara logik,tapi akal logik tidak semestinya betul.Perlu juga di sahkan dengan beberapa fakta.

Otak gua berfikir bila gua ternampak bilangan awek di IPTA/IPTS lebih ramai dari lelaki,terus membuat kesimpulan yang perempuan lagi ramai dari lelaki.Sebenarnya itu adalah hipotesis.Bukan kesimpulan.Setelah gua godek-godek internet ni gua dapat satu statistik penduduk Malaysia.Gua terkejut.

Lu nak tahu tak,sebenarnya,kat Malaysia,lelaki lagi ramai dari perempuan.Serius,gua tak tipu.Lu tak percaya?
Lu nak gua buktikan?

walaupun kabur,masih boleh baca kan?

So,kenapa bilangan lelaki kurang di IPTA/IPTS?Adakah golongan lelaki ini semuanya terencat dan bodoh belaka?Gua pun lelaki,tapi kenapa tak ramai lelaki di tempat belajar?Mungkin mereka lepas SPM terus mintak SPA,nak kahwin cepat,sebab lelaki perlu kumpul RM10k untuk berbelanja time kahwin.Maybe.

26 comments

amnan said...

nice info bro.... mentaliti ak pn ingt pompuan lagi banyak dr laki... tp ak pnah terbce nisbah sorang lelaki bersamaan ngn 32 orang pmpn... tp xtaula sahih ke x... klu btol pn mgkn worldwide kot... wallahualam...

Farah Dafri said...

Ramai ramai pun tk ramai yang handsome. Tak awesome. Haha

No name said...

laki lebih bersifat minority, suka sembunyi2 dalam gua kot.. sebab tue nmpak sikit

Sembang Kemas said...

aah aku try worldwide tapi tak jumpa.

Sembang Kemas said...

faghah:haha,ramai muka sememeh macam aku kan?

Sembang Kemas said...

dalam gua ada jin,ahmad albab la tuh.

IftiMonstaa said...

haha like ur last statement bro.
member gua ade ckp gk. lelaki ni kurang masuk ipt sbb tak suka sgt teori. lg suka belajar secara praktikal mcm masuk poli tu, perhaps betul jugak.

Mama Ta said...

ko patut letak sekali statistik lelaki dan perempuan di ipta/ipts dan juga hotel besi makan tidur free tu.

K said...

yeke? so worldwide kot yang pompuan lagi byk dari laki.

malaysia macam tak ter'efek' la kot XD

Unknown said...

orang lelaki selalu menyorok kot..
menyorok dalam bilik..tidur!
hehehe

Amira Anorah said...

adakah mereka berada di pusat serenti?ahahahahah

Sembang Kemas said...

LAKI smua rajin sangat jus masuk praktikal lagi senang nak belajar kan?

Sembang Kemas said...

dye:statistik pasal tu aku rasa mengundang racist.har har

Sembang Kemas said...

worldwide pun gua rasa laki lagi ramai

Sembang Kemas said...

diana:nyorok la,letih bekerja kan?

Sembang Kemas said...

amira:amboi,aku bukan laki ke?auuuw

zUlaikha rAzak said...

aku rasa laki sekarang pemalu.laki suke jadi anak teruna pingitan.pasal tueh menghilang tanpa jejak.mungkinkah?tett

yaya_flanella said...

tahun bila punya statistik? ;)

tapi ok la kalau lelaki lagi ramai lagi.

Sembang Kemas said...

ika:bukan aku yea..haha

Sembang Kemas said...

2010 punya banci tu

Oppa Kudin Nz said...

btol ape tuu..rumors je yg buat mind set bahawa pompuan banyk agi dr laki..huhu :)

Sembang Kemas said...

nampak tak permainan tu?haha

Selisip said...

"tapi kenapa tak ramai lelaki di tempat belajar?Mungkin mereka lepas SPM terus mintak SPA,nak kahwin cepat,sebab lelaki perlu kumpul RM10k untuk berbelanja time kahwin.Maybe."-> setujuuu! ;D

Khumaera Ismail aka Mariam Ismail said...

memang lelaki ramai dr pompuan..tapi yg berkualiti tu lg sikit dari pompuan..huhu~

Izyan Balqis said...

aku tau llki lgi rmai dalam mlysia nih~~ cuma yg nak cri duet untuk cpat2 ni kwen tu xtau~ haha!

Sembang Kemas said...

silap besar silap besar..nanti gua buat entry sebab ape laki tak ramai di IPTA/IPTS.

Powered by Blogger.