Wednesday, May 18

Wahh Bertudung Sebab Tengok Nur Kasih..

Puih puih puih puih...amende semua nih?

Tadi gua terdengar kat TV3,siap ada tudung fesyen Nur Kasih,juga ada jugak yang sanggup pakai tudung lepas tengok Nur Kasih.

Mentang-mentang ada movie Nur Kasih pulak kan...

Disebabkan Nur Kasih,ramai orang pakai tudung...Orang pakai tudung sebab trend atau sebab insaf??

Kalau dah insaf,alhamdulillah...

Ini yang kes pakai tudung sebab tengok artis Malaysia,Tiz Zaqyah,pakai tudung nampak comel,lote,macam cek mek molek,ayu,meletop,gua pun tergoda...

Semua orang nak tiru,pakai tapi terdedah sana sini ape cite?Pakai sebab Tiz Zaqyah?Bukan Sebab Tuhan?
Tiz Zaqyah tu Tuhan ke?

Dunia...dunia....

Mungkin wanita pakai tudung cantik-cantik sebab nak pikat pakwe lama kembali ke sisi kot..
Gua mane tahu,main sebat je cakap kan?

Tapi dulu,tak pakai tudung,sekarang dah pakai tudung sebab fesyen?Bersanggul tinggi macam KLCC atas kepala beb,ada dua tiang lagi tu.

Ada lagi,

Gua ternampak satu gambar kat facebook,tudung pakai,pergh,ayu,comel,tapi nampak lengan,nampak dada,bila berlari gerenti kantoi.

Belom lagi yang pakai tudung tapi pakai skirt..kehkehkeh.

Apsal gua gelak?

Sebab gua terpedaya dengan dunia,
Sebab ada yang pakai tudung tapi perangai mengalahkan binatang,munafik.

Lagi bagus mereka yang tak pakai tudung dan berperangai baik dan menjaga ibadat.

Yang bertudung labuh,belum tentu baik dan belum tentu bagus,mungkin hanya bajet bagus di depan,di belakang sokseksokseksoksek..

Gua bukan nak kutuk,gua hanya bercerita tentang apa yang berlaku kat tempat gua.

Sigh.

Dahla,tambah pulak dosa gua dah,
Gua hanya nak bagitaw je,so..

Lu sendiri bikin la hidup lu.

Cau Cin Cau.

14 comments:

IQ = Iez Qis said...

uiks~~ aku ada tengok gak tadi...perghhh~~ cepat giler ko update...ilek ar, ok la tuh...ada gak hati dia nak bertudung...nak ttup aurat~~ support them! not condem them~~ ok?? think positive man~~

Sembang Kemas said...

bukan macam tu maksud aku,bertudung sebab berfesyen,bertudung sebab tiz zaqyah?

mane pergi niat,
bertudung,menutup aurat kerana Allah.

niat dah lari....

bagi yang insaf tuh bagus,goodjob.

Dzarief Zuhdi said...

.hadis 1: niat kena betol.. Cara pon kena betol jugak.. Konklusi: join la usrah ngan aku.. weee

Sembang Kemas said...

tengok budak kelab hikmah pun support gua,kah3.

walaupun gua kureng sikit bab agama,tapi gua masih tahu semua ni,

ibarat logik akal.

Islam itu cara hidup,kan?

ubi masam said...

tahun depan kuar cerita yang pakai short skirt la...

mad khaz said...

betol,bertudung kene niat betol untuk berubah :)

tapi,kite kene tegur dengan berhikmah lah.

xsalah mereka baru nak menceburi, kita dulu mase kecik ibarat macam tu gak.

disuruh solat,sebab tu solat,masih belum tahu dengan arif tentang agama ni.

kita yang mempunytai ilmu yang lebih ini kene bimbing lah :)

happy blogging XD

wan zuliyana [apel] said...

kdg2 mmg niat salu slh. tp better la dr xde niat lgsg kot. .mase kecik2 pun mak pakse smyg jugak, smyg sbb tkot mak mara. .da besar, da jauh ngn mak pndai smyg jugak. niat dah berevelusi. :P

Sembang Kemas said...

ubi masam:tahun depan nurkasih pakai short skirt pulak kan?
mesti ramai yang tiru..

Sembang Kemas said...

madkhaz:gua punya cara tak berhemah ke?

terlalu offensive ke?

naseb tak super offensive,kalau tak carut marut maki hamun semua gua tabur je dalam entry gua.

Sembang Kemas said...

apel:niat berevolusi tuh tandanya dah besar dah paham dah panjang.

tapi bagi yang dah besar dah nak mampos tuh,baru pakai tudung lepas tengok nurkasih ape cer?

yang insaf tu dikecualikan..

tapi gerenti ramai yang cakap diorang bertudung sebab dah insaf,padahal,kejap lagi bukak la tu..

IQ = Iez Qis said...

apesal tak ley komen entry terbaru? nak kena komen kat sini ke? haha!

Sembang Kemas said...

masalah teknikal,hah entry baru dah boleh komen.

shahniz said...

haha.. pakai tudung salah, tak pakai lagi laaa salah...

Sembang Kemas said...

haha..tak pakai memang salah..

kalau pakai tu da kira ok la kan?

apsal gua kondem diorang?

kah3