Header Ads


Beza Antara Orang Dulu & Sekarang

Apa yang membezakan orang dulu dan orang sekarang?Senang je.Beza nya orang dulu lebih hebat dan mempunyai pengalaman banyak.Tak macam orang sekarang,manja lebih terkedek-kedek tergedik-gedik macam orang lebih kasih sayang.

Rotan sikit kasitau mak,buli sikit kasitau mak,mak pulak kasitau polis.Tak kental langsung.Cikgu rotan menangis bagitau mak ayah.

Kalau gua dulu kena rotan bagitaw mak ayah gua,gua kena pelangkung sekali lagi.Mak ngan ayah gua gerenti TAGTEAM untuk belasah gua.Dahsyat.

Apa lagi yang membezakan mereka?

Orang sekarang senang,kalau malas ngaji sikit,result SPM PMR teruk,terus target satu je nak berjaya.Bakat nyanyian,apa lagi kalau bukan Akademi Fantatsial.Target mereka satu tu je.Cuba pegi cari kerja yang lain,ni nak cari femes je,lu ingat masuk AF boleh femes ke?Lama lama Hazama tenggelama.

Orang dulu?Takde nye masuk AF sebab dah AF takde,nampak sangat orang dulu lebih bertamadun.Diorang masuk ape nak tahu?Masuk ATM,bukan tentera,Tapi Akademi Toreh Menoreh.Lagi satu,mereka lebih banyak target.Kan?
Ada 100 lebih pokok getah,so banyak la target mereka.

Gua cakap pada yang fanatik gila babi kat budak-budak AF tu.Lu vote bukan lu menang pape pun.Lu punya kredit lu punya suka,baik lu derma kat gua kredit lu.Call gua ke cun jugak,mana tahu boleh buat kawen.
Adios.

Gua nak mintak jasa baik anda semua pembaca blog gua untuk klik SINI,hanya satu klik anda mungkin dapat mengubah hidup gua,gua join contest ni.Please Please Please.Walaupun lu rasa gua memualkan.Tak berpeluh pun klik satu link kan?Tak luak satu sen pun,harga broadband sama je takde caj lebih pun.HAHA

9 comments

Chef Kampung said...

terbaekkk

zarul farhana said...

setuju sgt ngan entri kt atas nie...

fakhrul said...

bro..gua sharing lu pnnye entri kt blog gua :D http://www.akufakhrul.com/orang-dulu-hebat-manakala-orang-kini-manja

Blog User said...

Yes, betul!
Bdk zaman sekarang cengeng gila.. takde pun nak merasa teruk kena kat sekolah. sikit2 report mak. padahal salah sendiri.

Bab2 famous lagi la tak bleh sangkal. Selagi ada program yang duk melalak, selagi tu la beratur sepanjang2 alam sebab nak audition.

Sembang Kemas said...

lutfi:haha trimas!bukan selalu boleh buat camni.

Sembang Kemas said...

zarul:haha,kalau stuju.vote aku ok!

Sembang Kemas said...

fakhrul:gua ingat fakhrul si johan maharaja lawak tadi.kah3

ok trimas sebab kongsi dengan mereka.gua nak tayang satu dunia,ape sangat la blog gua ni orang tak kenal

Sembang Kemas said...

rafidah:agak2 orang yang pernah pegi audition af ngan segala audition nyanyi terasa tak?

Staff said...

Budak sekarang diajar nak jadi penyanyi dan penghibur saja. Semua nak senang.

Powered by Blogger.