Header Ads


Penulisan Serius

Gua rasa sekarang tiba masa untuk penulisan yang lebih serius.Kalau la lu ikut perkembangan blog gua,sejak petang tadi gua asyik update blog macam update status kat facebook pulak.Terasa LoL gile.Macam dah takde keje lain.Tapi takpe sebab gua tahu la,mane ada yang baca penulisan gua.So gua teruskan usaha untuk update status kat blog.

Tapi takpe gua dah sedar.Mungkin tadi gua telan pil kuda,tu yang koya semacam.

Kalau nak tulis serius,tajuk kena serius.Nak cite pasal kes buang bayi gua rasa petang tadi gua dah tulis tapi disebabkan netbook gampang ni banyak huruf rosak,so gua tak fokus sangat.Main tibai je tulis.
Nak cerita pasal ASTRO,gua rasa satu pembaziran dari segi pembaziran kata-kata.Sebab kalau nak cerita pasal ASTRO,gua tulis kat facebook je.Pendek je gua nak tulis.F U.Thats all.

So kalau nak cerita panjang-panjang ni mesti pilih tajuk sesuai.Tajuk Anonymous ok?Atau dalam bahasa TanpaNama.

Tula sejak seminggu lepas,dunia aman damai je.Tapi minggu ni,orang semua kecoh pasal hakers ni hakers tu.Sampaikan cerita hakers hack HOTFM bulan lepas pun tiba-tiba up balik kan?Itu hack biasa-biasa je.
Tapi yang hack website government ni bukan calang-calang.Ada budak kat facebook gua kata yang mereka ni dari Malaysia?haha.Tergelak gua.Mereka dari luar negara la.

Sebab musabab mereka lu dah tahu kan?Gua rasa dah ramai cerita la,gua je yang dah ketinggalan.Tapi sebelum ni gua ada buat entry pasal ni.Tapi gua rasa gua nak bincang dengan lebih serius.

Lu sokong tak hackers ni semua?Lu rasa mereka ni berniat jahat?

Pandangan gua la,gua rasa diorang ni kasi amaran kat pihak Malaysia,supaya security tu tinggi la sikit kan?Cuba kalau tiba-tiba musuh negara nak serang Malaysia,diorang pinjam hackers ni then godam semua security kat Malaysia.Negara kena hack dan semua tenaga elektrik turut digodam.Jadi dengan mudah kapal tentera musuh boleh masuk tanpa dikesan.Radar dah takde,camne nak detect?

Lu nak tahu tak,kalau hackers tersebut ditangkap kerana menggodam,mereka tidak akan dikenakan hukuman oleh kerajaan mereka.Mungkin mereka akan publish di berita yang hackers tersebut sudah ditangkap lalu disumbat di penjara.Tapi hakikatnya,hackers tersebut dibebaskan dan telah menjadi salah satu aset kerajaan tersebut.Mereka akan guna hackers ni untuk melawan musuh mereka.Bilamana negara mereka diserang,hackers mungkin digunakan untuk menyerang balas dan melemahkan sistem pertahanan sesebuah negara.

Jadi jangan sangka yang hackers ni jahat,sebab mereka jugalah yang akan membantu negara jika satu hari nanti peperangan akan meletus.Kita mana tahu kan?So siapsediakan diri anda dengan ilmu komputer sikit-sikit ok.C++ tu dah kira ok la jugak.HAHA

Bila la anonymous nak serang blog gua?I mean anonymous yang komen cara keji tu.Kadang-kadang ada jugak baiknya,sebab kita boleh tahu apa salah kita.Nanti la gua cerita pasal tanpanama yang ni pulak.Letih dah gua ni.

Adios~

Gua nak mintak jasa baik anda semua pembaca blog gua untuk klik SINI,hanya satu klik anda mungkin dapat mengubah hidup gua,gua join contest ni.Please Please Please.Walaupun lu rasa gua memualkan.Tak berpeluh pun klik satu link kan?Tak luak satu sen pun,harga broadband sama je takde caj lebih pun.HAHA

10 comments

Dzarief Zuhdi said...

Keseriusan mutlak.. wakaka..
H tegok crita Bloody Monday(j-drama).. Best.. pasal hackers.. waka

Fathiah Hamim said...

hmm kalo anonymous yang hack site government tuh macam tak nampak pelik. tapi, hackers yang dok hack page artis2, blog2 neh. tak paham la motif diorang.

Sembang Kemas said...

hg download ane zarip?kasi ar link..

Sembang Kemas said...

yang hack page ntah pape tu,tu masa kecik taknak mampos.da besar susahkan orang

Blog User said...

Gaya tulis macam nak hentam hackers je. Hahaha.

Tapi betul juga kat situ. Kalau diorang tak ada,ada kerajaan terfikir nak kuatkan security.

Sokong! Satu point yang baik.

Akmall Razlan said...

kenapa nak hack?

vampire's lovex said...

hehhh baru menulis sikit dah penat..makan pil banyak2 lagi..hahaha..

betol la !! aku pon sependapat dengan kau. at least,xde la negara kita ni gelabah tahap paus nnti kalau kena hacked dengan hackers luar..tgk aaa skg, bru kena godam dengan budak2 malaysia,dah kecoh kemain !!

haihhh meleysa...

Sembang Kemas said...

rafidah.haha aku takkan hentam hackers sebab aku meminati mereka.

Sembang Kemas said...

akmall:sebab dah takde keje.juga nak test sekuriti.maybe

Sembang Kemas said...

vampire:weh penat la kalau update blog guna onscreen keybod.tak caya try la wat.haha

Powered by Blogger.