Sunday, August 7

Tangisan Marhanis

Orang kata tangisan si wanita boleh mencairkan hati si lelaki.Memang selalu macam tu la.Sebab orang lelaki ni walaupun hati batu,tetap ada tisu walaupun sekeping dalam hati.Tak kisah la tu.

Tapi kalau si perempuan menangis melalak sebab seorang lelaki,aku rasa macam nak terajang saja kasi dia diam sambil lebam-lebam.Biar koma di hospital,aman jugak dunia.

Aku rasa kalau sebab sorang lelaki yang kau sayang gila-gila,tak perlu kau nak nangis seperti hilang dunia,seperti malaikat maut tarik nyawa kau.

Kalau betul-betul malaikat maut tarik nyawa kau,itu baru kau perlu menangis teresak-esak.

Sebab lelaki?

Tak perlu aku rasa.

Sebab menambahkan pedih di hati.

Walaupun sayang,kau pergi la ambil sebijik bantal,tutup muka,nangis la puas-puas.Jangan tarik bantal lemaskan diri sudah.
Jangan gantung kepala kat kipas sudah.Seksa mayat kau sendiri.

Walaupun cinta tu buta,tapi aku rasa kau tak perlu butakan diri sendiri.Sebab mata kau yang cantik itu ada orang laki lain yang inginkan kau.

Baik kau cari yang betul-betul nak jadikan kau bini.

So,kesimpulan dari aku,cari pakwe pada usia bila kau rasa kau dah tak tahan nak kahwin,rasa gatal melebih time tu la baru la kau wajib cari laki untuk dibuat suami.

Kan?

4 comments:

Mr. Uzair said...

rasa gatal melebih. ghahaha. tak bley blah.

paan kowt said...

err...
pengalaman lu ker nie..hekhek...
niiceee..!!!!

shahniz said...

klo gua, lempang jer laju2.. dok nangis pasal paaa.. jenis gembeng..

NuRuL SyAFiQaH said...

hati pmpn kan sensitif... so touching lbey sket r~ hahaa.. tp aku pun xske gak nk nangis2 sal laki ni. Better nangis takutkan ALLAH. Lagi dpt pahala :) tak gitu??^,*