Wednesday, March 28

Dikutuk dan Mengutuk

Memang dah menjadi norma hidup seseorang manusia,mengutuk sama sendiri kan?Manusia ni pulak ade pelbagai perasaan,sedih,gembira,marah,geram,dan macam macam lagi.Dan ada juga manusia yang jenis suka mengutuk dan tak suka apabila dikutuk.

Eh?

Oh kutuk orang boleh,orang kutuk kau tak boleh ek?

Sebab tu la,aku kat dunia ni dah gunakan satu teori berguna untuk diri sendiri.Teori Keraskan hati.

Bila hati keras,membe membe kutuk pun masih tersenyum.Senyum.Dan Senyum.Membe pun suka kutuk.Depan-depan pulak tu.Aku tak kisah pun,janji mereka bahagia.Bila aku tidak marah,sudah tentu membe-membe semua takkan lari.

Sape suka membe yang suka marah-marah kan?

Teori ni jugak ada kelemahannya,kalau kau senyum je,orang cakap kau robot pulak kan?Macam takde perasaan lain selain senyum.

Tapi takdela aku nak pendam perasaan pulak.Mungkin kadang-kadang kalau mereka terover,sakit hati jugak kan?

Yela sape suka diibaratkan dengan binatang kan?

pikir-pikirlah ye kawan-kawan.

Jangan sebab mulut,mulut kau pecah.

adios

3 comments:

NadiRah said...

mulut pecah sbb ulser..
bykkan minum air ek...hahahha

IQ = Iez Qis said...

well, sama la...kadang2 sakit hati tapi layan aje....=P

Namee Roslan said...

takpe,biar org kutuk kita. kita sengih je. nnti dia yg bengang sendiri.muahahh