Sunday, May 11

Tak berbaloi

Memang, jika inginkan sesuatu kita perlu berkorban. Tapi, kena ikut tempat dan tengok cara.

Macam aku nampak pada diri aku ni, semua yang aku buat ni tak berbaloi.

Berkorban sekali, dikira ok lah.
Berkorban dua kali, masih boleh lah.
Ketiga, jika tiada respon, hentikan lah.

Tapi aku tetap terus terus dan terus.
Bukan aku nak kata aku mengungkit atau tak ikhlas, tapi bila difikir semula. Memang lah sangat sangat tak berbaloi.

Lebih baik aku simpan semua duit dan tenaga semua tu belikan hadiah untuk hari ibu.

No comments: