Header Ads


Melayu Mudah Lupa

assalamualaikum.
kali ni la,biar lu o'lls dengar ceramah ustaz pet ni.
ustz mat rempit.
kah3.
gua nak cite pasal melayu yang alpa dan mudah lupa,bukan ape,gua yang rock2 ni der,
ingatkan tuhan gak,biar rock janji tidak lupa pada-Nya.
gua nak cite ckit pasal membe gua,dlu dia budak kampung,skrang,dia da jadi budak bandar beb,




dah berubah,dah rock,dah lupa kampung,dan dah lame xbalik kampung ni.
gua bukan ape,gua da lame xnmpak batang idong dia klu time2 gua cuti.
tula,klu dulu maen guli,skrang da maen coli.
kah3.
kena kan?padan muka.
ckit2 budak kampung baru naek kL dah jahanam.
culture shock,bile gua tgur,
wey lu ni dah culture shock la,
mula la dia melenting.cakap mane ade ar,manusia kena berubah la.
berubah jadi baek xpa,jadi teruk cam tenuk watpa.
realiti hidup??hotak pak hang la.
mane ade realiti hidup jadi jahat,
lu ade option kan,so lu pilih la pe yang lu nak.
nak buang anak?
muda2 nak jadi bapak?
nak kena kapak?
nak ke xnak??

so lu pikir lah sendiri der.
ni gua bukan nasihat membe gua sorang tu je,
yang baca amek iktibar.
kah3.


p/s:cute nye u.alamak!gua pulak yg alpa!

No comments

Powered by Blogger.