Sunday, February 27

Awek Pahang bukan Awek Murahan

yes!seperti tajuk gua diatas sana,makwe-makwe pahang bukanlah makwe-makwe yang murah.
...
...
...
...
ni bukan pasal video biru yang murah-murah tuh.
ni cite pasal orang nak kawen ngan awek Pahang.
yela,seperti yang gua baca,dah 100tahun dah orang Pahang punya mas kawen RM22.50
tapi apsal tibe2 nak naek?kalau naek kang betambah la pulak video biru kat Pahang nih kan?
naek macam kat Selangor,dulu RM80 sekarang minima Rm300.
uiyo!
mahal tu,tapi kalau da sayang,da tak tahan tuh,nak buat camne,tak kisah da mas kawen tuh bape,
tapi kalau la mas kawen tuh rendah,lagi gua suka,bole kawen cepat2,murah,
not mean awek Pahang murah2 k,coz cik noris gua pun orang Pahang same macam gua,
xlame lagi bole la gua kawen *gatai
m m m m m m m m . . . .
sebelum nak naek kan nilai mas kawen tuh,
kena la terima pendapat dari orang awam,macam gua,
gua rase gua tak setuju,biar murah,mudah dan cepat selesai,
kalau mahal,nanti nak korek duit tabung pun blom tentu cukup.
nanti berhutang dengan bank la,mak bapak la,
orang yang da lepas kawen best la,murah,
so,nak bagi adil la,tunggu gua da kawen nanti barulah naek kan nilai mas kawen tu k!
h a h a ! !
ala,buat ape susah2 nak wat mesyuarat nak konfemkan kenaikan mas kawen ni,
fening fening kan otak je.
baek truskan dengan cara lama,sebab orang Pahang pun dah bese dengan nilai RM22.50 tuh.
kirenye macam dah sebati dengan adat orang Pahang.
gua rase memadai je nilai tuh.
...
...
kan?
*gambar dicuri dari fesbuk cik lisa
p/s:naseb baek cik lisa bukan orang Pahang,hehehe~

5 comments:

IQ = Iez Qis said...

alaa..ko ske la 22.50...xyah ko byar mas kwen byk2..

awek trgnu lak tak terhad mas kwen..so...apa pndpat?

ann said...

saye sebagai awek pahang ingin mengutarakan pendapat~ hurmm...xsetuju la..tp kos sara hidup skrg da tinggi..so setuju gak la! haha

Saiful Bahari said...

hehe,mestila suke klu murah kn?ha3

Saiful Bahari said...

ann:ek?stuju ke tak ni?kos sara diri mmg da naek tapi,kawen cite laen,si suami sekarang ni gaji pun da besar2 kan?
bagaimana yang gaji kecik2?nanti susah nak bayar mas kawen.hihi

Che Wan Ruzil said...

Salam,
Saya sbg jejaka Pahang ingin nk berkenalan dengan awek2 yang sekapal dgn saya. Ada awek dari Pekan tak?