Header Ads


Apabila Politik Luaran Bercampur Aduk

emmm..emmmm..jap2 nak berak.
bongok APU tak senonoh.
seperti biasa,APU xgeti nak buat introduction,sebab tuh dia suh aku yang buat.sebab dia sakit perut..
hah!tu dia dah mai..

alah layan jela ape yang ko tulis nih..
ok ok ok ok ok ok ok x?
paham tajuk gua?gua nak kasi brainwash sikit la kat bebudak nih.sibuk nak campur adukkan politik luar dan politik dalaman universiti.

sebab kat fesbuk gua,gua ade la tersenarai dalam member of MPMUTM group.tu yang gua suka baca.
budak nih tulis A,yang ni tulis B,and ade plak budak yang laen tulis Z.
cerita politik luar kat dalam group tersebut sampai ade yang nak emo-emo,nangis-nangis,tumbuk tu perkara biasa,dan ade juga yang mem-babbling mem-babi mem-buta.macam gua.
orang putih kata "What The Hell?"
Polis kata "jangan"

yang lu orang semua nak sibuk jaga politik luar apekedehell.sedangkan politik dalaman pun kucar kacir.yang nih tak terurus nak urus benda laen?
*sesedap mulut je ko APU kan berkata-kata?nanti MPM saman baru tahu.

eh?nak saman?hebat..dah macam politik luar..walaoweh.
gua sekadar bagi nasihat,gua harap universiti laen takde la sampai camni.naseb baek takde yang buat demo lagi.
adeh adeh.
kite budak universiti,belajar jela.
mak kau hantar kau masuk U suh kau jadi ahli politik ke?
suh kau masuk campur politik luar ke?
kalau yang amek course tuh dikecualikan la...
mak kau suh kau belajar engineering,bukan politik..kan?semua da besar toksah nak bebel-bebel.
ade kang gua pulak yang makan penyepak.

satu lagi,berita politik luar tuh takyah la cite kat orang laen.biar sendiri taw dan sendiri faham.
think positive la.jangan nak tuduh-tuduh dia tuh kaki raper la.kaki pondan la.kaki pompuan la.

so?
jangan la bergaduh sebab orang laen..ok?
orang laen yang berpolitik kite pulak nak bergaduh,gua rase ni pun perang psikologi barat la.
sebab memecah belahkan umat.kan?

p/s:btul ke ape ko cakap tu APU?ko macam tipu je...

No comments

Powered by Blogger.