Thursday, April 28

Sebab Kau la Aku Tak Dapat Makan Nasi Lemak.

"Mak Mah,nasi lemak ayam satu!" jerit Musalman.
"Eh,biadap betul,tula tak baca berita,tak tengok tv,asyik tengok kartun je ye,nasi lemak dah tak boleh jual!" marah mak Mah.
"Eh apsal makcik kitorang da takleh makan nasi lemak?" tanya Musalman.
"Nanti kamu dapat penyakit taw,penyakit obesiti,nanti gemuk gedebab!" jawab Mak Mah.

"Ni mesti sebab orang-orang dulu yang sudah kegemukan sekarang..." bisik Musalman dalam hati.

Faham tak ape yang gua nak sampai kan?
HAHA!

Agak-agak lu la,lu rasa budak-budak sekarang yang tak dapat makan nasi lemak tuh,akan menyalahkan kita tak?
Yela,diorang gerenti akan menyalahkan budak-budak sebelum mereka,iaitu kita senior-senior mereka.
Diorang akan mengatakan kita la punca mereka tidak dapat makan nasi lemak lagi di sekolah.
Diorang akan salahkan senior-senior mereka yang obesiti.

"Sebab kau lah aku tak dapat makan nasi lemak lagi!" herdik Musalman kepada seniornya.
Lantas Musalman terus dibelasah oleh senior-senior.
KAH3!

Sungguh childish,sungguh sungguh keanak-anakan.
Sebab menuduh kita-kita yang tengah dewasa ini sebagai punca mereka tidak dapat makan nasi lemak.

"Bukan aku lah,dulu aku kat sekolah tak makan nasi lemak,aku makan mee goreng je."

Gua rasa gua tau puncanya,puncanya.........mereka yang ambil RMT kat sekolah dulu,selalu makan nasi lemak kan?
Pastu lepas dah besar dah bahagia kena obesiti.kah3.
andaian gua saje,jangan tibai gua pulak ye...
Sebab gua pun ambik RMT jugak,tapi gua tak obes...
Ntah kenapa nak haramkan penjualan nasi lemak,aduh.
Sedap kot nasi lemak.

Tapi gua harap,walaupun tak de jual kat kantin sekolah,jual la kat kedai tepi jalan,sebab kami budak-budak lepas sekolah teringin makan nasi lemak,jangan haramkan penjualan nasi lemak kat Malaysia pulak lepas nih ye!

Sekadar Sembang Kemas.
Adios.

6 comments:

ishiko said...

haa... kan.. dah la murah... obesiti la sgt.. da mecD kepsi beger king pn semua telan.. mne xobes.. keh3

Sembang Kemas said...

haha..tula macam2 fast food masuk negara,terus hancus rumah tangga.kah3

IQ = Iez Qis said...

ishhh~ sejak bila nasi lemak diharamkan nih? alamak! aku xbca/xtgk brita laaa.....

walaupun aku jarang makan nasi lemak, jangan la haramkannya...bukan sifatnya mengharamkan pun...rezeki tu!!! rezeki!!!

Sembang Kemas said...

bukan nasi lemak haram,tapi penjualannya diharamkn..
sebab ia punca obesiti.kata pakar yg hebat sangat tu la,.

aimi shahida said...

makan hari hari nasik lemak mmg la bole gemok..
sama jer kalo makan begeee..
--''

Sembang Kemas said...

tapi kalau makan hari hari dan bersenam hari hari,tak pe..
sebab gua pun makan hari2 dan bersenam hari2,supaya maintain tak kurus tak gemok.