Header Ads


CERITA KREATIF GUA BERSAMA BEN ASHAARI

Pelakon-pelakon:
1.Gua sebagai SK
2.Sunah Mohammad
3.Bro Wacana
4.Dzarief Zuhdi

Suatu hari,di pagi yang hening dan nyaman di perhentian ERL,terpaku 4 orang blogger yang baru sampai dari negeri masing-masing,mereka adalah SK,Bro Wacana,Dzarief Zuhdi dan Sunah Mohammad.

Gua,Dzarief Zuhdi,dan Sunah Mohammad mengenali antara satu sama lain,tapi sekadar kenal gitu-gitu je.
Kami bertiga belajar di tempat yang sama,UTM di JB.
Bro Wacana pulak,gua hanya kenal di alam maya,sebelum gua turun kL,gua halo-halo Bro Wacana supaya jemput gua di stesen bas..Maklumlah gua tak pernah turun kL.Serius.

Memandangkan ini adalah kali pertama gathering bagi Gua dan Dzarief Zuhdi,mereka malu-malu dan kurang bercakap.Malu-malu ibarat kambing berak cirit.Padahal masing-masing berperangai macam haram.Mungkin belum sampai masanya.

Sesampai je kami berempat di kaunter ERL,terus kami membeli tiket menuju ke tempat yang dikehendaki.Kali ni cik Sunah Mohammad belanja.Murah rezeki dia.Bro wacana pula membuat muka selamba.Gua cuba untuk berborak dengan Bro Wacana tetapi beliau tidak mengendahkan gua.Mungkin Bro Wacana seorang yang dingin orangnya.
Gua tidak ambil hati,sebab gua cool orangnya.

Setelah ERL tiba,dengan keadaan orang yang ramainya,kami terpaksa berpisah,Bro Wacana duduk di hujung,gua duduk di tengah orang ramai,Sunah Mohammad duduk di hujung sebelah lagi,dan Dzarief Zuhdi entah kemana menghilang.

Sambil-sambil tu gua usha seorang blogger hot,Fatin Liyana,ape dia buat pagi-pagi kat sini?
Gua terliur memandang Fatin Liyana,kerana FL terlalu hot dan cantik ketika itu.Sape tak terjojol bijik mata?

Tiba-tiba...
FL menegur gua.

FL: Eh,ni SK kan?
SK: aah ye saya...macam mana awak kenal saya?
FL:eh mestilah kenal,bukan kita penah berjumpa kan?Time raya dulu,awak dan kawan-kawan awak datang rumah saya.
SK: Tula,semenjak saya datang rumah awak,terus terpikat pada awak.Cait.Gurau gua.
FL: WOW! (blushing)

Blablablablabla.....

Perhentian seterusnya,KLIA.

Gua tak perasan yang ERL sudah berhenti Putrajaya,bila pulak stopnya?Gua tengok sekeliling,Bro Wacana,Sunah Mohammad sudah hilang,Dzarief Zuhdi gua memang dah tak nampak sejak awal lagi.

Pergh diorang semua blah macam tuh je,tak ajak gua.

Gua dengan hati sedih,tak jadi nak pergi gathering tersebut.Melepas.

Tapi apa yang best nya,FL telah ajak gua pergi melancong dengan dia sebab dia tengok gua sedih semacam je.Gua ape lagi ON je.

Dia ajak gua pergi Belanda,pergh,memang gua nak pergi sana.
At last,gathering tak jadi,gua pegi melancong dengan FL.

Akhirnya mereka berdua berbahagia.
Tamat.


Cerita di atas tiada kena mengena dengan yang hidup atau yang sudah mati.Juga sekadar hiburan,gua main tibai je sifat semua orang,Bro Wacana,maafkan gua kalau gua buat lu marah,gua tahu lu bukan dingin orangnya.Lu hanya seorang yang cool je.Dan Sunah Mohammad,gua tahu lu seorang wanita yang baik hati belanja tiket ERL,mahal wow.Dzarief Zuhdi,lu pegi mana?kah3

Adios.

13 comments

K said...

hahaha. SK dan FL tu

wooot woot XD

Sembang Kemas said...

woot woot serius la ni,tak caya tanya si FL tuh.

kah3

Dzarief Zuhdi said...

sedap mg SK.. aku kena tinggal tau dak.. x sempat masuk tren..
Caitt.. Nasib baik Lisa Surihani datang jemput aku.. Kitorang gi jalan-jalan KL tau.. Hahha.. prasan sudeh..

Niena Muhammad said...

oOoo sembang kemasss ye.. sebab kamu sembang kemas sgt kamu telah di tag di sni

http://www.my-shopping2u.com/2011/05/cerita-kreatif-aku-bersama-ben-ashaari.html

Niena Muhammad said...

dh follow kamu ###408

BeloG MTT said...

toinkkk toinkkk~MTT singgah baca cerita kreatif kt sini.. :)

Sembang Kemas said...

shopping2u:sudah baca.trimas.

Sembang Kemas said...

belogMTT:takdela kreatif mana,haha!

Sembang Kemas said...

zarip:kah3,lu mane tah ilang pegi jalan2 ngan lisa?cait,tak ajak!

Lulu Caldina said...

wah kreatifnya.. kredit buat awak... :)

Cik Cempaka said...

haiiiii

aik 4 orang jer pelakon

ini kisah benar ke rekaan nie =)

Sembang Kemas said...

Lulu:kreatif pebendenya,kah3...penat kepala pikir nak tulis benda nih..

papepun enjoy.

Sembang Kemas said...

cempaka:4 orang pun dah cukup,sebab gua dah mati idea time nih..

bab FL tuh realiti.

kah3..

=P

tipu.

Powered by Blogger.