Header Ads


Air Barbican Halal la Pulok

Aritu gua ada buat entry pasal air ni haram,yela dah fatwa kata haram,haram la.Tapi setelah dikaji dan dieksperimentasi oleh para saintis di UKM.Dah halal la pulok air ni.Gua tak faham la.Apa ni apa ni.Jangan main-main tau.Gua masih lagi was-was ni was was ni tau.Awas.KRU kejap.

Ni yang gua cerita dulu.Pasal bir jadi haram sebab apa.SINI

tengok petikan paper jela.mudah.

KUALA LUMPUR – Keputusan ujian Universiti Kebangsaan Malaysia (UKM) dan sebuah makmal swasta di sini mendapati minuman jenama Barbican bebas daripada elemen alkohol.

Pengarah Suria Wholesaler Sdn. Bhd., Ahmad Al Yateem berkata, laporan itu diterima pada 7 Jun selepas syarikat itu menghantar sampel minuman edaran pihaknya ke UKM pada 1 Jun lalu.

“Perkembangan positif ini membuktikan Barbican bebas alkohol dan selamat diminum oleh pengguna beragama Islam.

“Saya harap orang ramai terutama pengguna yang beragama Islam tidak perlu bimbang lagi untuk meminum Barbican,” katanya ketika ditemui Kosmo! di sini semalam.

Media sebelum ini melaporkan, syarikat tersebut menjadi syarikat kedua selepas Malaysia Iranian Corporation Sdn. Bhd. yang tampil menegaskan bahawa produk edaran mereka bebas alkohol dan boleh diminum oleh pengguna beragama Islam.

Walaupun dah halal gua tetap taknak minum dah.Sebab gua dah was-was dengan mereka yang mengkaji.

4 comments

Senorita said...

kalau was-was, elok jgn minum kan..
byk lagi air lain bleh minum kan..

ngeh2..

vampire's lovex said...

minum air masak je la..air masak jerang sendiri..

ewahh,aku guna perkataan jerang tuu...dunia,sila lihat...haha

aku pon dah was was..

Ana Montana said...

alohh la.. kompius halal ke haram nie.. kalau was-was baik tak pyh minum.. :)

Mr. AcaP said...

Gunakan la ubat gigi tanpa was was.. Hoho

Powered by Blogger.