Thursday, June 23

Blogger Adalah Artis?

Dah dah jangan nak serabut kepala apsal gua leka menaip sedangkan gua dah cakap yang gua nak berehat kan?Tak perlu tanya lagi kenapa..lu gerenti dah tahu jawapannya.

Ramai orang cakap yang karier seorang penulis boleh membuatkan seseorang itu terkenal dan boleh jadi artis.Tapi satu gua nak cakap.

Kalau la penulis blog boleh jadi artis,tak nak aku menulis blog.

Apsal gua taknak jadi artis?Eh jadi artis kan best.Alah alam maya.Sikit sikit artis artis artis.Naik mual gua dengan perkataan artis.Kau tahu kan kerjaya artis itu sia-sia dan bahaya.Susah nak dapat pahala,tambah dosa ada la.

Bila jadi artis,kita mula lupa pada diri sendiri dan hanya mahukan populariti semata-mata.Nak orang kenal kita,kita tak kenal orang takpe katanya.Itulah dunia artis.

Kemudiannya,hidup anda tidak akan senang.Kemana saja orang kenal,alah ko korek hidung sebesar kuman,media tulis ko korek hidung tahinya sebesar bola pingpong.Tak aman dunia kau.Jalan sikit kat chowkit mula orang terkejar-kejar kau.Kau terpaksa lari lintang pukang.Kau juga terpaksa sorokkan muka dengan topeng berbentuk smile supaya orang tahu kau sentiasa tersenyum.

Tapi sudah tentu orang tahu itu kau si artis kan?

Lagi,bila kau menjadi artis,kau akan mula bergesel gesel dengan artis lain yang bukan muhrim.Walaupun sekadar untuk cover majalah Mangga.Takpun majalah Galaksi otai sikit.Dosa kau semakin bertambah walaupun sedikit.Ketika berlakon,sungguh mudah untuk kau memeluk seseorang yang berlainan jantina.Kononnya professional.Kalau tak buat tak pro la katanya.Semakin pro semakin tambah dosanya.

Macam duit nuffnang yang masuknya sikit-sikit.Lama-lama membukit.

Bila berlakon,terpaksa menjadi seorang yang munafik.Secara realiti,kau tidak berhijab tapi tatkala kau di arena lakonan,kau melakonkan watak ustazah/ustaz.Takkan sedikit pun kau tidak terasa azab?Tak da rasa panas walaupun sedikit?Takda terasa insaf nak bertaubat?

Bila kau dah jadi artis,kau mula berbisik dalam hati.
"Eh aku kan artis,boleh la aku berpegang pegang,meramas-ramas,duduk atas riba,duduk serumah,duduk dalam ofis,berdua-duaan."

Katanya ingin melakonkan watak dengan berjayanya.Tapi kau tidak sedar yang kau sedang bergelumang dan tenggelam di tasik dosa ciptaan Syaitan Laknatullah.

Kau tahu kan,apa yang kau lakonkan akan dipertontonkan di khalayak ramai.Cubalah untuk menjadi contoh yang baik.Rolemodel terbaik untuk umum.
Kalau kau tunjuk adegan berahi,dengan penonton pun sekali bergelumang dengan dosa.Itu salah satu cara untuk menjatuhkan umat yang memang dah akhir zaman.Jahanam.

So,renung-renungkan.Fikir adakah patut kau menulis blog sekiranya kau ingin menjadi terkenal seperti artis?Walaupun kau artis blog,kau sudah mendekati dengan jerat ciptaan Syaitan Laknatullah.

Bila kau dah terkenal,mungkin ada syarikat nak jadikan kau artis sebenar.Itu maksud gua.
Akan ada banyak tawaran berlakon untuk kau.
Dah dekat dengan Syaitan.
Nauzubillah.

p/s:satu lagi sebab gua taknak jadi artis:gua tak ensem macam Aaron Aziz.
Kalau Hensem pun,ada faktor lain yang akan menghalang gua dari jadi artis.

14 comments:

syaimz said...

woo...cuak bai.taknak aku jadi artis.

Mejuez said...

pergh!! aku tk suka artis... aku suka jadi retis jew..hehehee

aQi + GenGkey said...

x pernah lak terfikir buat blog boleh jd artis..
tp najwalatif dh buktikn dh..
hehe..:D

vampire's lovex said...

huhhh..artis rosak kot..

pehhh ayat aku,xblahhh hahaha...


ko jgn la jadi artis wehh,nnti ko lupa daratan..kekekeke...

Sembang Kemas said...

aQi:weyh najwalatif dia dari youtue la.

vampire:taknak aku jadi artis ataupun retis..tapi naseb baek identiti gua sorok.

Sunah Sakura said...

akak pon takmo jadi artis!

Sembang Kemas said...

jangan jadi tau,nanti mindset terus berubah

sergeant keroro said...

aku alien, bukan artis.

Namee Roslan said...

aku taknak jadi artist. aku nak jadi Prof Dr Nameerah. perempuan yang punya otak bergeliga. ;P dream big :)

hatred24 said...

kalau artis nasyid tu pun menambahkan dosa jugak ke?

Sembang Kemas said...

hatred:weh aku tak senaraikan artis nasyid.sendiri tahu la kan.

Sembang Kemas said...

namee:ko nak jadi penulis bergeliga ea?

Sembang Kemas said...

entry ni gua tak babitkan artis nasyid.sebab gua tahu lu semua dah besar panjang.dah tahu mana baikburuk.

aQi + GenGkey said...

laaaaaaaaa...
silap ke..
aiseh...