Thursday, June 2

Lelaki-Lelaki vs Perempuan-Perempuan


|Kiri Lelaki Kanan Perempuan|
Sebenarnya gua nak bagi tajuk lain,memandangkan tajuk tu panjang sangat,gua tukar tajuk macam ini.Kejap,gua tunjuk tajuk asal.

Tajuk:Perkara yang boleh dilakukan oleh perempuan-perempuan tetapi tidak boleh dilakukan oleh lelaki-lelaki.

Tajuk macam tu la,panjang nak mampus kan?So,gua pendekkan,lantak la tajuk best ke tak,ada orang baca ke tak,yang penting gua tahu ape yang gua tulis.Takde orang baca?Fine.Gua baca sendiri.Keh Keh.Jangan risau.

So,ape yang penting sangat kali ini?Perkara ini bila wanita-wanita lakukan,orang takkan pandang serong,tapi bila lelaki buat,orang akan muntah darah.

  • Say "Hi,awak sungguh cantik/handsome lah,i like!"
    Wanita berkata macam ni pada wanita yang lain,orang takkan pandang serong.Serius.Orang takkan cakap yang si perempuan tersebut lesbo.Kan?
    Bila lelaki berkata,"eh ensem gile la kau harini,i like.." pada rakan lelaki mereka.Serius gua akan muntah darah.Rasa tangan ni ringan dan nak campak je spanar kat tangan gua ni.Orang akan kata mereka gay.Kenapa?
  • Bila mereka berpegangan tangan.
    Wanita berpegangan tangan bersama wanita yang lain,orang akan kata wah mereka sungguh mesra dan mesti mereka ni kawan rapat sangat ketat ketat auww.Apsal dengan reaksi itu?
    Bila lelaki berpegangan tangan,jalan sama-sama dari satu tempat ke satu tempat,serius orang akan kata mereka gay.Mereka juga berkawan rapat ketat-ketat.Kenapa?
  • Bila mereka bercumbu-cumbu di pipi.
    Wanita tatkala berjumpa,pelukpeluk ciumcium pipipipi.Mesti macam tu.Kan?Tetapi orang takkan pandang senget.
    Bila lelaki sedemikian rupa,bercumbu di pipi,gerenti orang akan geli.So,dengan itu,mereka hanya sekadar bersalaman.Tak gitu.Tapi kenapa ini terjadi?
  • Tatkala bergurau senda,mereka berlainan cara.
    Wanita bergurau pasti dengan cubit cubitan,tepuk tamparan yang slowmotion dan lembut serta tumbukan manja-manjaan.
    Bila lelaki berbuat demikian,gerenti lu semua akan tercengang.Terasa kaki ringan,apa kata jadi mail lambung sebentar.Boleh terajang mereka mereka.
Jadi kenapa berlaku perkara seperti ini?Walaupun si lelaki tersebut tidak lembut dan tidak gay.Tidak boleh kah lelaki melakukan aksi seperti berikut?
Kenapa tidak boleh?Sebab nampak sangat lelaki tu sangap ataupun mahu berubah ke arah wanita,nak salahkan hormon?Tak guna,hormon bukan faham bahasa linguistik lu.Dia tak faham bahasa melayu malah bahasa german pun tidak.

So,kepada lelaki,kembalilah kepada bentuk asal,sejati.~Nyanyi lagu Wings-Sejati boleh?

Lelaki sejati bergurau,akan melakukan aksi aksi 18SG,seperti lemparan kerusi berapi,penumbuk besi padu,tamparan halilintar dan sebagainya.
Lelaki sejati bertegur sapa,menggunakan bahasa yang kasar tapi nampak jantan contohnya "Pergh hensem syial harini,jambu nak mampos,buang tebiat ke?hahahaha!".Itu cara lelaki bertegur sapa.
Lelaki sejati tidak akan berpegangan tangan,cukup sekadar berganding bahu apabila berjalan bersama.Tak nampak macam gay,tapi nampak macam kawan rapat.
Lelaki sejati tidak akan bercumbuan pipi,cukup sekadar bersalaman dengan cara masing-masing.

Tak gitu?So kepada lelaki,jangan buat macam tu,kalau gua jumpa kat tepi jalan,gua terajang lu masuk sungai maran nak?

13 comments:

...:i'm ezza haniza:.... said...

gengster cara lelaki bergurau ..hahaha

farahdafghi said...

setuju . kalau dah pegang tangan tu serupa macam pasangan gay nepal di sekitar pasir gudang ni -.-

Ruby Dane said...

hahahahha ;D

IQ = Iez Qis said...

semulajadi kalau prempuan macam nih, kalau lelaki buat...aku rasa erkkkk??

hahhaa!!!!

perempuan said...

sebab tindakan tu semua adalah feminisme dalam pandangan masyarakat kita.

tak silap aku, kalau Bangladesh, lelaki sama lelaki memang pegang tangan kalau keluar sebab memang budaya macam tu.

kalau Arab, memang budaya mereka cium pipi untuk greet orang even lelaki dan lelaki.

tapi kita? lain budaya kan.

Sembang Kemas said...

ezza:itulah lelaki,baru sejati

Sembang Kemas said...

budakawesome:eh ko stalk gay nepal ek?
haha.gurau.

Sembang Kemas said...

IQ:di malaysia memang muntah,tapi worldwide aku tak tahu macam mana

Sembang Kemas said...

malaysia budaya melayu yang hidup berdasarkan agama Islam.
So Islam is cara hidup kan?

macam tula budaya malaysia,cuma ada je yang tiru gaya barat.

Kalau budaya barat bawak ke malaysia,hancus dunia.

wan zuliyana [apel] said...

bromance? :DD

~eZmALiZa~ said...

itu namenye WOMAN's POWER :D hahaha

Anonymous said...

aku SEMEMANGNYA xdpt trima lelaki pegang tgn lelaki and perbuatan yg sama wktu dgn nye... geli siot!...@#$%&*(&^%

Rafidah Farhana said...

tetiba suka entri ni.
biasalah, baru namanya fitrah..

perempuan dgn kelembutan dia, lelaki dgn kegagahan dia. correct me if I'm wrong =)