Header Ads


Cashier Sekarang

Budak-budak baru nak ups dan baru saja lepasan SPM mula menonjolkan diri di bandar-bandar serta kampung-kampung untuk memulakan karier selepas pembelajaran tamat,iaitu bekerja,tak kisah la kerja ape,janji halal.

Kat tempat gua ada Tunas Manja,so kelihatan sungguh ramai budak-budak lepasan SPM atau pun budak-budak degree yang cuti bekerja di sana.Gua tak lepas pandang pada seorang awek cashier,kerja menjaga kaunter.Orang datang nak bayar,dia tekan tekan mesin yang diberi nama ape ntah gua pun tak tahu.

Sedang asyik mencari-cari makanan yang mak gua kirimkan,gua usha sorang awek.Nak kata lawa,takdela lawa mana pun,biasa-biasa,budak baru keluar kandang.

Setelah gua memilih barang yang gua nak beli,gua pergi kat dia,hajat ingin membayar.Bukan mintak number telefon pun.Berbekalkan rambut ala-ala afro gua,gua senyum kontrol macho.Gua menunggu giliran.

Tapi tiba-tiba dia pandang gua,dengan muka garang,dia kata "adik,bayar kat sana!!" bersama nada tengkingan.Gua terkejut yang amat.Apasal minah ni,period?

Weh kalau pun lu taknak tengok muka gua yang hensem ni,lu boleh tak cakap baik-baik.Gua customer bai,sekali gua report bos lu,nahas la lu.Sebab gua dan boss lu memang kamcing abes,nak ape barang amek blah je.Free of charge.Ok itu gua tipu.

Tapi macam tu la sikap budak-budak zaman sekarang,gua tengok badan dia kecik besar kecik besar macam budak hingusan.Panggil gua adik pulak.Gua tau la muka gua babyface.Tapi jangan la mention kat orang lain.Malu la gua.Wakejadahell betul.

Cantik luar cantik dalam,cakap tu biar cantik sikit.

20 comments

solehwamusleh said...

dia emo tuh.. chillex.. arini sumer org emo..

solehwamusleh said...

alamak..terpakai klb hikmah punya la plak.. sori..hehe

vampire's lovex said...

wat flying kick je wehh nanti..kemain lagi garang..


haha dia x sedar ke muka dia lg muda.. aku pon naik heran dengan budak2 skg,baru habes skola da panggil kita dik... siot jea.

Anonymous said...

uiks garangnya minah tu..
ke lu saja beratur tempat yg ramai org.. haha~~

ch0mbi said...

aku tahu kebanyakan di0rang adek, tapi aku panggil diorang kakak.

akukan adek...keh3..,

^^

Izyan Balqis said...

cess,wat malu kaum sejenis je, adoi~ bese la, budak bru nak merangkak beb~ sabau je la, xpe, nati aku krje aku xkn jdi cmtu~ hahahahhaa!!!

cik azeya said...

gua syak dia baru lepas cerai dengan laki die. budak2 sekarang ni kawin awal. hahaha

Farah Dafri said...

Tunas manja pilihan saya~ eh aku hafal lagi lagu ni!

Sembang Kemas said...

@solehwamusleh
APA SEMUA NI ZARIP,HANG NAK TABLIGH AKU EK?WUUUU

Sembang Kemas said...

@vampire's lovex
flying kick?haha,,,naseb baik gua masih bersabar,kalau tdak gua tepek muka dia dekat kuali panas

Sembang Kemas said...

@Azmie
kalau ramai orang gua tak beratur kat situ,dia nak pegi rehat awal la tu,cam haram

Sembang Kemas said...

@ch0mbi
tapi gua sudah tua bangka dah bai,jauh beza umur dia ngan gua,dia sebaya adik gua no 3 da.

Sembang Kemas said...

@IQ = Iez Qis
apa kata ko keje kat sini,dan jadi role model diorang,orait tak?

Sembang Kemas said...

@IQ = Iez Qis
apa kata ko keje kat sini,dan jadi role model diorang,orait tak?

Sembang Kemas said...

@cik azeya
betul jugak tu,tak cukup nafkah,dia kerja pastu tensen marah customer.

Sembang Kemas said...

@farahdafghieh budak AWESOME,ko dulu keje jadi kanggaro tunas manja ek?haha

apelyna said...

hahahaha. x adil!
org pggil aku kakak. cis

Sembang Kemas said...

sebab ko nampak tua kot apel.hahahaha

eZmALiZa said...

arrhh,, terasa...kite pernah jadik cashier tesco taw..tapi xleh nak marah2 customer cenggitu jeee..haha :D

Sembang Kemas said...

ezma jadi cashier zaman bile,itu dipanggil cashier dulu-dlu,kan?

Powered by Blogger.