Header Ads


Penulisan Dan Percakapan

Antara dua ni,masing-masing menunjukkan abjad dari A sampai Z.Gabungan kesemua abjad membuahkan satu perkataan yang digunakan di dalam penulisan dan percakapan.Cuba medium penyampaian je yang lain.

Kalau zaman dulu,gua masih dapat merasa penulisan di dalam surat.Ayat macam nak bombastik gila babi,ke hadapan ayahanda la,kekanda la abang long la.Gua dapat rasa lagi,ke hadapan beta gua tak pernah try.Tapi ayat di dalam penulisan tidak sama di dalam percakapan.Ayat dalam penulisan sekadar ayat,dan tiada antonansi yang dapat memeriahkan lagi surat tersebut.Semua ayat konstant je beb.Tak macam percakapan face-to-face atau melalui telefon bimbit beraerial.

Tapi sekarang,orang semua dah pandai.Dalam penulisan pun boleh kasi antonansi dah.Macam mana?Gua tahu,lu pun mesti ada guna jugak cara ni.

Salah satu cara,konon nya dapat menunjukkan kemarahan seseorang itu apabila menulis,dia akan memaki hamun seseorang itu tetapi kesemua abjad nya di CAPS LOCK kan.HAHA.Lawak kan?Nampak tak educated langsung.Ingat orang terasa kalau maki macam tu.

Seterusnya,cara ni orang selalu buat bila kononnya nak mengeluh,yela nak mengeluh dalam penulisan.Buat bunyi tak boleh,so kasi imaginasi je.Macam ni... =.="  macam ni >.< kononnya gembira rasa hati gila babi nak mati.

Saje sekadar nak sedapkan hati,tapi kadang-kadang emoticon yang dibina sendiri itu jugak boleh membawa sedikit kesan antonansi apabila menulis.Tapi AWAS,lu boleh kasi orang angin sama lu.Tengok gua dah terikut ikut CAPS LOCK.Mana ada effect pun.Jadi jangan ada sesekali yang datang blog gua pastu maki hamun gua guna CAPS LOCK ok.Gua dengan geng satu bas gua kang cari lu gua kerat kaki lu 16.HAHA

Alamak terCAPS LOCK lagi.

Gua nak mintak jasa baik anda semua pembaca blog gua untuk klik SINI,hanya satu klik anda mungkin dapat mengubah hidup gua,gua join contest ni.Please Please Please.Walaupun lu rasa gua memualkan.Tak berpeluh pun klik satu link kan?Tak luak satu sen pun,harga broadband sama je takde caj lebih pun.HAHA

2 comments

Blog User said...

Bunyi macam anti CAPS LOCK. Hahaha!

Biarlah bersopan, tak kiralah ucapan atau penulisan.

miss cherreyda said...

HAHA . semakin lame ku semakin suke bace blog anda ! :)

Powered by Blogger.