Header Ads


Bencinta

Tak salah lu nak benci orang tu dan tak salah lu nak cinta orang tu.Tapi disebabkan manusia ni ada perasaan sedih dan terasa,kita selalu cepat mengalah dengan ejekan orang.Macam gua jugak selalu kena ejek rambut besar,padahal memang trend gua macam tu,tapi gua sekadar masuk telinga kanan 5minit,lepas tu keluar.Bukan Touch&Go.

Bila ada yang membenci kita,kita rasa macam dunia ni nak runtuh,macam ada sesuatu beban kat leher ni.Tapi itu semua sekejap je,tak lama.Orang nak benci lama wat ape,dia pun akan lupa dengan kebenciannya pada kita.Macam kes Daudsu,tak lama tu,kejap je orang cite pasal dia sumbat gol sendiri.Seminggu dua senyap la.

Seorang yang benci lu,makin bertambah haters lu.Kan?Ini disebabkan oleh nila yang setitik yang dapat merosakkan susu satu belanga.Seorang haters memulakan gosip untuk menghancurkan hidup orang lain.Mula meracun seorang demi seorang.Tetapi dia tidak sedar bahawa rakan-rakannya tersebut mula memandang serong pada sikapnya.

Dia juga tak sedar yang orang yang dia benci itu kemudiannya hanya sekadar tersenyum dengan laungan salakan anjing wolf wolf nya itu.Salakan yang sekadar boleh didengari sejauh 500meter saja.Tak boleh pergi jauh.

So kepada yang dibenci,kuatkan semangat lu dan jangan peduli dengan laungan anjing tersebut.Lu tahu kan,kalau dia benci lu sepuluh kali,gua sayang lu sepuluh ratus ribu kali billion.Bukan cintaku seratus percent.Dan gua juga boleh meracun orang lain supaya mencintai anda.Kan?So,usah pedulikan kata mereka.

p/s:Ok sory gua terpaksa berlagak skema dengan ayat-ayat di atas.Haram J.


Gua nak mintak jasa baik anda semua pembaca blog gua untuk klik SINI,hanya satu klik anda mungkin dapat mengubah hidup gua,gua join contest ni.Please Please Please.Walaupun lu rasa gua memualkan.Tak berpeluh pun klik satu link kan?Tak luak satu sen pun,harga broadband sama je takde caj lebih pun.HAHA

10 comments

Farah Dafri said...

Wuuu gua nak ngis ah!

zUlaikha rAzak said...

skema ke ayat kau?memang tak ah!haha

stuju ngn post kau.tak mati pun kena benci..

Unknown said...

kesian dengar.haha

Sembang Kemas said...

awesome:dah ar toksah sedih2 sebab tikus.

Sembang Kemas said...

ika:haha,alamak kalau macam ni mesti takdpat la nak A dalam penulisan!

Sembang Kemas said...

syaimz:kesian kat membe gua tuh.

K said...

relax sudah, tak syok lah main mencik-mencik ni.

haha XD

Sembang Kemas said...

actually gua suka main benci benci macam ni,sebabnya gua rasa membakar je jiwa ni nak kerat budak yang gua benci tu 18 kali.kahkahkah!

MONA FENDI!

perempuan said...

when you're right, no one remembers.
when you're wrong, no one forgets.

miss cherreyda said...

em3 mcm tacing jewp gan entry neyhh . huhu , rilek suda ;)

Powered by Blogger.