Header Ads


Jom Kahwin

Awek-awek atau aweks merujuk kamus tribahasa saiful bahari bermaksud, kawan perempuan yang istimewa, yang selalu berinteraksi/berhubung. Bahasa pasarnya kawan perempuan yang selalu dicontact di talipon melalui whatsapp sms serta on call.

Aku mula berjinak dalam dunia ni sejak aku form 3 sampai sekarang. Meh aku cerita satu persatu, aku mohon kekandaku sekalian tidak meluat.

Form 3
Aku mula pandai bermain mata dengan awek sekelas aku namanya Farhana.

Mula mula main mata,
Lama lama lepak depan meja.
Dan mula pulang bersama.

Tapi dengan dia ni aku tak lama mana pun. Selepas aku dapat tahu dia ni lesbo. Balik sekolah je sampai depan umah mula meraba raba. Anda sendiri fahamlah.

Form 5
Aku mula disukai ramai sejak menjadi Pengawas sekolah. Wei zaman tu jadi pengawas hot kot. Ramai yang mula main mata. Tapi disebabkan sikap cool dan tenang aku, aku relax je.

Kalau mau mari,
Jangan main hati,
Kelak merana diri.

Last last aku cuba try test untuk suka sorang awek ni nama dia Ummi. Tapi ummi ni pulak, dia tengah couple ngan membe aku ni. So, hubungan kami hanya bertahan dua hari je. Sebab aku taknak gaduh dengan membe aku ni, aku pun jadi argh kenapa kau dah couple masih nak aku. Ceh bajet hot.

1st Year UTM
Masa ni aku tak pandang awek2 sekelas atau satu batch sebab muka semua sememeh. La ni depa srmua segak segak. Natang sungguh. The power of puberty. Masa ni aku terpikat dengan sorang awek,tapi bukan awek utm,tapi awek sekampung. Aku dengan dia tengah cuti semester, bekerja di pasaraya Aktif. Sekarang Aktif dah bungkus sekali dengan cinta kami kahkah.

Isah nama diberi,
Mukanya manis bak bunga kasturi.

Kami bercinta,tapi kekal dengan momentum aku kau bengong sayang bangang cuma tak babi je. Power aku rasa perhubungan ni. Tapi tak lama. Dua tahun lebih je.Salah aku,aku kejar awek lain. Pundek.

3rd Year UTM
Yang dikejar tak dapat,
Yang dikendong berciciran.

Awek yang aku kejar ni diberi nama Marcel. Nama unik, muka chinese look, berkaca mata. Sejak dari tu, taste aku berubah. Aku mula suka awek berkaca mata. Innocent but nasty. Kahkahkah

Aku kejar dia sejak dari hujung 3rd year sampai akhir 1st year aku kerja. Kejar punya kejar, sempat jugak keluar bersama 2 3 kali tapi dia macam tak boleh nak baca isi hati aku. Last last aku hilang dalam hidup dia. Tapi kitorang berdamai, sebab aku pun mengalah bila dia dah suka orang lain. Mengalah tak bererti kalah bro kahkahkah.

2nd year Bekerja.
Aku ada awek hot masa ni, tapi budak sekolah risau jugak aku. Budak berumur 18 tahun nama Qis.

Tatang bagai minyak yang penuh,
Last last minyak tumpah atas kepala,
Dicucuh lagi dengan pelita takde jodoh,
Merana aku bagai gorila.

Awek yang ni yang paling pundek. Pundek pundek pundek. Dah, jangan kau sebut nama dia.

3rd Year Bekerja
Aku mula kenal sorang awek ni. Kitorang dah 3 tahun kenal melalui kawan yang ajak join CWA.

CWA CIMB - Unit trust sama konsep seperti Public Mutual tapi cuma dimanage oleh CIMB Group.

Nama awek ni Husna. Aku mula terpikat hari demi hari sebab secara tiba tiba aku kerap whatsapp dia. Kami berkawan je, aku je yang ada hati kat dia. Tapi disebabkan aku taknak kecewa aku letak harapan di bawah serendah rendahnya. So aku act cool.

Lepas kitorang berjumpa bertentang mata berdua, selang seminggu aku nyatakan niat aku untuk masuk meminang. Aku fikir lagi cepat lagi bagus, dan kali ni aku secara terang terangan sampaikan niat. Aku penat ah wei bercinta pastu tah kemana.
Korang tak penat ke?
Pastu niat aku ditolak, nasib baik belum hantar rombongan lagi. So aku takdelah kecewa sangat, cuma aku dah takde hala tuju. Maksud aku hala tuju ke arah kahwin la. Now kitorang berkawan je,tapi kadang kadang hati tu masih tertarik. She not that beautiful pretty hot sexy bagai, dia just attractive. Dan berkaca mata. Hikhikhikhik.

Cerita aku dah tamat, aku ada satu soalan untuk hangpa semua.

Sekarang aku dah 4th year bekerja,
Kalau hangpa bijak bestari berapa umur aku?

Kahkahkah adios.

1 comment

Izyan Balqis said...

kau tanya aku umur kau, terang terang aku boleh jawab dohhh...

muka kitaorang sememeh masa 1st year ek, cilakak kau pul, haha!!

and i know who is marcel...wiwiwiwi..

moga kau jumpa pasangan di atas pelamin kau tak lama lagi...AMIINN!!!

Powered by Blogger.