Header Ads


Gua Pencuri Professional Semasa Kecik

Gua nak cite la,dulu time gua kecik-kecik dulu,gua seorang pencuri kecil-kecilan,

Dulu gua jahat,selalu tidur lokap.

Sebab perkara ni gua selalu praktis untuk jadi professional,nak jadi hebat kena praktis dan praktik.
Gua try curi kedai.
Kedai Pak Cik Ween,Kedai Nyonya Nyanyok.
Curi duit bank.Duit bank saidina.
Curi duit tabung.Tabung adik.
Tabung masjid pun gua penah korek.

Nak tahu mana gua bawak pegi duit curi-curi tadi?
Gua pergi judi kat pusat hiburan,time tuh tak silap gua umur gua Darjah 4 kot.
Pastu tiba-tiba....
Pusat Hiburan tuh kena serbu dengan polis.
Gua kena tangkap,kena naik lori jail tuh..bangga kejap..
Gua punya seluar dah basah lencun dah,terkencing ketakutan,membe-membe gua pun semua menangis da.
Gua tak nangis,gua cool je,senyum dengan seluar yang basah.

Pastu dibawak ke balai polis,diorang suruh duduk depan balai,dah macam orang indon.
Muka semua tunduk,malu.
IC semua orang kat situ kena check,yang umur tua-tua dikira pakcik-pakcik dah boleh keluar.
Gua yang kecik-kecik ni kena tunggu bapak ambik.
Nasib baik la ada sorang pakcik polis nih kenal bapak gua,kira senang la gua nak lepas.
Sampai je bapak gua,gua kena bebel,BLABLABLA.


Gua time tu bongkak sangat.Belajar curik tabung masjid dari membe gua jugak.
Selalu kalau korek tabung masjid akan dapat RM50 paling tinggi.
Dapat RM50,gua terus beli YOYO,kereta Dash,kereta kontrol.
Zaman kanak-kanak kan..

Tapi Gua da tobat dah sekarang,sebab tuh gua nak belajar betul-betul,biar jadi Engineer.
Bukan jadi Engineer untuk tahu selok belok bangunan..
Kalau dah tahu selok belok kelemahan security bangunan,senang nak curi kan?
Tapi jadi engineer biasa,kerja halal,bukan kerja haram,cukup la tuh.
Cukup la sekali pengalaman gua nak truck jail polis tuh.
Seram-seram.

2 comments

b.r.u.t.a.l.s.o.l.o said...

bagus bila habis belajar nanti dah pandai kita buat kumpulan yang merompak guna otak baru gempak..gua sedang..gua tunggu

Sembang Kemas said...

brutalsolo:lepas abes je blajar,gua contact lu,kite buat rompakan bijak macam movie Thick as Thieves.ok?

Powered by Blogger.