Wednesday, January 12

Manusia Takde Dalam Rantai Makanan Haiwan.

ececeh,sesekali nak cerita pasal sains jugak kan,
tapi ni bukan fakta la,hanya pendapat dari gua yang jahil ini.
gua dlu penah terbaca la,satu ayat macam tajuk gua ni,
manusia tiada dalam rantai makanan haiwan,
faham x rantai makanan?
klu xtaw,rujuk buku darjah 3 or 4 yang edition latest,
btul gak kan?
so,anda anda dan anda semua,usah bimbang,kejadian haiwan buas makan manusia,
bukan selalu didengar,
yang kena makan tuh,sendiri cari nahas kan?
tapi ade la jugak,
kadang2 penoreh getah xbersalah kena baham.
sadis dan syahdu sungguh.
tapi yela kan,Allah menciptakan manusia,bukan untuk menjadi makanan kepada haiwan,sebab tu la manusia ni darjat nya lagi tggi dari haiwan.
xsilap gua la,dlu gua punya membe penah cakap,
kat dahi manusia ni ade tertulis kalimah Allah.
so binatang2 smua xberani nak berhadapan dengan manusia.

wallahualam.


p/s:maybe sebab tu binatang buas baham ikut belakang kan.kah3
p/s:kalau manusia perangai setan,itulah sekeji2 binatang.

No comments: