Header Ads


Blogger Otai dan Blogger Pandai

Malam semalam,gua post la kat Sahabat Blogger.
"Lu kenal Pipiyapong tak?" tanya gua.
Tapi senyap je semua,takut dengan Otai Pipiyapong.
Semua senyap tanda tiada jawapan.

Nak tanya lagi,kenal Lucius Maximus tak?
FdausAmad kenal?Author Sembang Kencang?kenal?
Lagi satu,gua rasa yang ni lu kenal,AlexiaAqram author LensaRosak.kenal?
4 Blogger/Penulis di atas,gua tabik!
Idealisme dan cara penceritaan yang berkesan dan penuh dengan metafora dan hiperbola.
Tak percaya?
Try la klik!
Penulis kat atas gua gelar Blogger Otai,tapi sedih.
AlexiaAqram sudah nak tutup LensaRosak.
Sadis.
Idealisme melampau yang ditaip kemas,memikat mata gua.
Walaupun pernah digelar blog kontroversi,tetap kebal dan kental.
Tanpa kutukan,seseorang itu tidak akan pernah muhasabah diri.
Lepas kena kutuk,dalam perasaan marah,tetap akan fikir dua kali.
"eh apsal dia kutuk aku?"
"mesti aku ade buat salah..."
Yang atas nih,diorang gua gelar "Blogger Otai"

Tapi Ben Ashaari lu kenal tak?
Tipu la tak kenal,tipu tipu tipu.
Yang nih gua gelar "Blogger Pandai"
Bijak ape?Bijak pikat pembaca.Kan?
Blogger macam ni pun gua tabik,tapi nombor dua la.
Bijak pikir bermacam segmen yang gua tak pernah terfikir.
Juga bijak untuk menyatukan semua blogger.
ye tak?
tak?
gua tipu?
lantak ko la.

:adios:
satu lagi gua nak cakap,
"please la lahirkan seorang blogger yang mempunyai idealisme dan kehebatan ketika menulis"

10 comments

Bro Framestone said...

kebanyakan blogger di SB datang dari blog Ben Ashaari..

yang join dari blog bro, ramai dah leave group nie...

xsesuai dengan umur dorang [kata dorang la kan],

:)

salam konal dari bro yang bukan siapa-siapa nie

Sembang Kemas said...

haha,relax la bro,gua pun tabik bro jugak.

Kirenye bro nih pun ade kait rapat dengan blogger otai?

Unknown said...

salam bro.. camner nak hebat dalam menulis entri? kasi gua ilmu skit.. gua newbie

Sembang Kemas said...

fuyooh:nak hebat tulis?baca buku sastera pastu sebelum buat entry kaji selidik.
takpe2 lepas ni gua buat entry pasal soklan lu ok?

Izyan Balqis said...

perghhh~~ bro framestone komen siot~~ hihihi~~ semua org kenal~~ tpi kenal sesape yg org knal je ler~ cewah!

Sembang Kemas said...

kah3,,,bangga sebab bro framestone komen!waka!

oranglidi said...

aku baca hilangpunca awal tahun 2009. terus aku bukak blog.

PIPIYAPONG aku tabik dari dulu smpai skang. ko bayangkan aku khatam dia pnya blog dari awal2 entri dia. peh..

Fdausamad pun ak baca. dua2 ni mmg best..

ben ashari? ak x penah baca lagi. slalu mana2 blog ak g byk join pertandingan dia.

Sembang Kemas said...

orang lidi:aku pun baru start buat blog sebab baca hilang punca,lepas tuh baru kenal sembang kencang.

Entry mereka memang best2.
Dan penulisan beliau sungguh hebat.
Gua terpesona.

Afique Zainuddin Ahmad said...

siapa ben ashaari ?

Sembang Kemas said...

@stiffler
blogger jugak,ko try r search,tapi gua tabik lagi pipiyapong.

Powered by Blogger.