Tuesday, April 19

Kenapa Si Boroi Tampak Bergaya di mata Wanita

"ERkk...alhamdulillah." kata si lelaki.
"Mamak!Roti telur 3 lagi!" jerit si lelaki tersebut.
"Erkkk...lapar lagi la..." bisik si lelaki.
Lalu mengorder lagi.

Cerita takde kena mengena dengan yang cantik mahupun yang hensem.Tapi ade kena mengena dengan yang hidup.
Cuma takde kena mengena dengan yang mati.
Yang mati boleh makan lagi?
Seram!!

 Kali ni gua nak cerita pasal apa lelaki tak kisah gemuk,tak kisah boroi,tak kisah muka berparut dan sebagainya.
  • Boroi 
Orang kata,bukan gua yang kata,perempuan suka orang boroi.
Wahai wanita sekalian,suka tak?
Sebab apa mamat tu boroi?Sebab setiap malam adalah malam jumaat.faham tak?tak faham sudah.
Juga sebab penuh dengan duit,kira macam poket doremon la tuh.
Dan juga ada macam-macam alat kat dalam perut yang boroi tuh,cacing kurita dan cacing kerawit pun mungkin tersenarai.
  • Gemuk
 Tak kisah gemuk,bagi si lelaki,gemuk menandakan sihat.
Bagi yang sudah berbini pulak,gemuk menandakan hidup bahagia.
Bagi yang gemuk dan berbini tapi tak bahagia pulak,mungkin tertekan sampai main telan je ape yang ade.
At last,gemuk melampau dan obesiti-sakit jantung-diabetes-kiok.tamat.happy ending.
  • Muka berparut
Kalau parut jerawat tak kisah,tapi parut kena pedang pun tak kisah jugak.
Nampak la macam brader-brader maskulin.Tiap hari berlatih wushu kat stadium bukit jalil.
Orang nak tegur pun takut,nak pow pun takut,nak tumbuk pun takut.
Padahal parut sebab kena rotan dengan mak time kecik-kecik dulu.
  • Rambut botak tengah
Ini lagi lelaki tak kisah,sebab ape?Lelaki jenis ni lah perempuan cari.
Sebab perempuan kan suka kan cermin,pantang nampak cermin terus snap gamba,makeup kejadah.
Botak tengah?Boleh buat cermin kot..hebat kan?Tak percaya?Try lah.Gua kasi pinjam gua punya mesin ketam rambut.
Teringat pulak gua kat HEP matrik gua,dia sungguh disukai ramai wanita.
Sebab tuh gua bukak statement begini.

Oklah,cukup..cukupp...dah la..gua dah taknak cakap banyak,kena bangkang plak kang.
So ape pandangan wanita sekalian?gua nak tengok ape reaksi lu..keh3
:adios:

6 comments:

Fizalinolie said...

Gemuk atau kurus orang itu tidak penting. Yang penting sihat dan hati mau manyak baik maaa... heee, namun itu hanyalah pendapat saya =)

IQ = Iez Qis said...

hihihi~~ no komen, kdag2 aku concern bab gemuk3 nih..jga bdan tu pntig sbb pnmpilan dri~~ tpi ble bf aku chubby semcm..lantak ler~~ jnji syg dier..haha!

javanese DOVE ! said...

botak tengah?
suruh beliau diri di bawah sinaran mentari,
bila dah naik kilat(naik minyak) boleh goreng telur atas kepala beliau.

Sembang Kemas said...

fiza:kah3,gua pun saje2 je menulis merapu,sekadar hiburan,bukan fakta taw.kah3

Sembang Kemas said...

IQ:kah3,janji sayang kan?tak kisah la fizikal seseorang,kalau dah sayang,datuk-datuk pun tak kisah.

Sembang Kemas said...

Javanese:kah3,tapi gua gerenti telur tuh penuh dengan kelemumur,dan kutu2.kah3