Header Ads


Siri Bercakap Dengan Buku

"Kisah ini tiada kena mengena dengan yang hidup atau yang sudah mati"

Into macam nak buat filem,tapi gua bukan nak buat filem,gua hanyalah director yang mengarah diri sendiri untuk berlakon di dalam filem sendiri.

Faham tak?
Tapi director sebenar adalah Allah s.w.t,hanya Dia yang tahu kesudahan kehidupan manusia.
Kahwin dengan siapa,mati bila,happy ending atau pun sad,semuanya di tangan Dia.
Kita yang mempunyai hati dan minda yang sempurna hanya mengarah jasad supaya berfikir sebelum melakukan sesuatu.

Hanya Dia tahu yang bagaimana malapetaka yang bakal dihadapi oleh penuntut-penuntut universiti,adakah soalan mudah-mudah?
Atau soalan susah-susah?
Itu yang perlu kita hadapi,sebagai seorang penuntut.
Tapi gua udah letih tengok buku,buku tengok gua,last-last gua tengok muka buku,tengok belog,tengok movie.

Memandangkan gua bukan lahir dari golongan si genius,gua perlu menuntut ilmu melalui buku,nak menuntut ilmu melalui cikgu?
Kelas pun ponteng,bagaimanakah?
Tapi kalau dah ponteng tuh,pandai-pandai la backup balik,menuntut dari buku pun buku la.
Sebab itu ada yang sampai sawan sebab menghadap buku 24/7.
Ada yang berlari berbogel keliling kolej,sebab tertekan dan otak sudah tersumbat.
Katanya mahu menghilangkan tekanan,lari 100meter dapat hilangkan tekanan.

Sampaikan ada yang tak tahu,minggu depan dah final exam?hebatttttttttt!!!*lagging sikit,tengah buffering la tuh sampai tersangkut-sangkut.

Sape cakap menuntut nih best?best gile?sape?sape?sape?
Mereka berkata begitu,sebab bile kite mula menuntut,kite akan masuk universiti ini,itu,sana,sini.
Bukan bes menuntut tapi best dapat jalan jauh-jauh,best dapat lepak dengan membe,best sebab dapat duit ptptn,best berfoya-foya.Itu yang BEST sebenarnya.

Cuba bayangkan anda mula menuntut,tapi bukan di universiti,tapi di rumah,tanpa membe-membe,tanpa air kopi 3in1 yang dibeli oleh mak,tanpa guru,tanpa bilik yang selesa.
Dan anda perlu menghadap buku 24/7.Best ke?

p/s:adeh,gua dah letih buat STATISTIK nih weyh,
kome punya memory dah full la.
Kalau delete kang gua ilang ingatan pulak.

3 comments

Izyan Balqis said...

perghh~~ gilak laaaz~~ study smpai pgi siot~~ weyhh~ ajar aku statistics...cepat2!!haha!
tu la ko~ awal sem berazam nak pergi kelas...cuba tngok entry ko yg lepas2....entry tidak dikota! ishhh3~~~ eh, aku pn xstudy stat ag..haha!

Sembang Kemas said...

huhuhu..xpe2 azam kali nih diubah sikit,walaupun ponteng,pointer kena tinggi.kena usaha lebih la nampaknye.adeh3!MOM xstdy agi!!

Izyan Balqis said...

try try try!! aku pn xstudy hbes lagi..ntah apa nak jawab malam nti! damn!

Powered by Blogger.