Wednesday, June 29

Mek Kelate

Sebelum lu terasa baik lu cepat-cepat tekan pangkah.Gua setakat bercerita tada hal la.Main lepas je,tade tapi-tapi dah.Tapi kalau rasa nak baca,baca jela,gua bukan tahu pun kan?

Perkara ni pernah terjadi kat gua,tapi bukan saja gua,malah membe-membe seangkatan dengan gua jugak pernah melakukan perkara sebegini.Bukan melucah depan mek kelate,bukan.

Meh gua nak cerita satu persatu la,
Dulu masa gua kat matrikulasi,gua jalan punya jalan,pergi la ke koperasi untuk membeli nasi lemak.Tapi hampa,tiada dijual,jadi gua beli la topup.

Tiba-tiba ada sorang awek ni lalu depan gua,gua cakap dalam hati laju-laju "cantikgila".Lepas tu gua usha punya usha punya usha.Gua cucuk angin dengan awek tadi.Dia terasa bahang enjin gua.Dan tiba-tiba dia brek mengejut.Gua apa lagi sondol terus.

Terus dia melatah,
"bakpomunilanggolanggo ni?"

Gua tersenyum sinis jela,segan pun ada.Tapi dalam hati gua pula berkata, 
"alamak sekali mek kelate la pulok."

Terus niat gua runtuh,ibarat nak berak tapi taik naik balik.Macam tu lah perumpamaannya.
Gua tahu ramai yang budak bajet kL tu bila terserempak dengan awek kelate mesti akan cakap,

"kalau boleh aku taknak kahwin dengan mek kelate"

Tapi jodoh di tangan Tuhan,mana tahu nanti bini lu mek kelate,mek kelate cantik ape.Tapi bak kata kawan gua.Mek kelate ni kuat ngepek.Potpetpotpet memanjang.

Dari observation gua,ye jugak.Tapi kita perlu la baiki minda kita supaya buang persepsi negatif terhadap mek kelate.Tak semua mek kelate macam tu kan?

Tapi tiap kali mek kelate berborak mesti berdesing telinga gua,apa pasal?Mungkin minda gua sudah dicemari dengan racun benci awek kelate.So gua nak cuba bersihkan minda dari racun-racun tersebut.Kena beli penawar rindu mungkin.

Lu ingat mek kL tak potpetpotpet?Kalau kena dengan yang gedik tak pasal macam dah tak tahan nak kahwin tu,rasa lah kau nikmatnya.

Lepas ni,gua nak bersangka baik dengan mek kelate.Buang yang keruh,ambil yang BERSIH.

Chupchup,gua tak sokong BERSIH ok.

13 comments:

anish^tingtong said...

weh,ape yg ko x suka tuh la yg ko dpt nnty...huhu

perempuan said...

lelaki ke perempuan ke, kalau dah dari kelantan, aku tak gemar lah nak bergaul dengan dorang. entah, just tak boleh nak go.

NadiRah said...

hahaha...
mek perak suke doyan..
cne??? huhu

aQi + GenGkey said...

anda sangat racist...
hahaha..:D

ueya megami said...

sy org kelantan tak macam tu pun.xsemua la.depends jugak.ade yg mcm tu ade yg tak.oh jangan benci saye haha =p

Sembang Kemas said...

anish:haha..emmm tapi kalau cun takpe,gua terima jje.haha

Sembang Kemas said...

perempuan:haha..memang..kalau laki pun sama,diorang dengan geng dia je.

Sembang Kemas said...

nad:mek perak takpe lagi,boleh kawal mulut dia.haha

Sembang Kemas said...

aQi:hahaha tu la,gua teracist pulak.tapi gua ok je dengan geng kelate

Sembang Kemas said...

ueya megami:haha..tengok da tahu,yela orang egypt kan..haha..memang depends benda ni..tak semua.ye tak benci kamu.

mr pot n mrs lat said...

blogwalking sini sambil bg komenan .
awak ,
nice entry lahh :)
erm ,
kami ada entry baru '2 hari teruss'
mehh lahh singgah :)

anish^tingtong said...

haha...kalo comel tapi prangai huduh cmne...?mau?

Sembang Kemas said...

eh kalau comel tapi perangai huduh,aku rasa lama2 dia boleh jadi baik,orang cepat berubah minda dah sekarang ni.

=)