Header Ads


Sistem Perkenalan Zaman Kini

Assalamualaikum.
Hoi orang kampung,
Kali ni aku guna gua,nampak ganas walaupun hati cute.
kan?

Jeling-jeling,pandang-pandang,rapat-rapat,tegur-tegur,kamcing-kamcing,pegang-pegang,telanjang-telanjang.
Macam tu la zaman sekarang.Ini bukan kisah pasal buang anak.Buang janin.Bukan bukan dan bukan.

Yang gua nak cerita kat entry ni pasal cara tegur-menegur orang zaman sekarang.Berbeza dengan zaman dulu. Sebelum tu,gua nak bandingkan cara orang dulu dan orang sekarang berkenalan.Ada banyak beza.Jauh gila beza nya.

Kalau orang dulu.Ketemu di kedai kopi sambil main dam haji.Salam diberi.Dan salam dijawab.Perkara pertama yang terpacul di mulut adalah salam.Ayat-ayat yang akan terpacul bila mula berkenalan.

"Saya Kak Limah dari Kampung Pisang,Anak kepada Tok Ketua.Umur saya 30 tahun.Dan saya masih janda dan bergetah."

Kalau orang dulu macam tu,bersopan santun.Tapi gua bukan nak cerita pasal sopan dan santun.Tapi cara berkenalan.

Nak tahu macam mana orang sekarang berkenalan?HEHE.
Orang sekarang berteknologi tinggi.Jumpa dekat CC.Jerit pekik macam orang minum tody.Melompat ke sana ke mari.

"Nama gua Saiful Bahari.Nama facebook gua Sembang Kemas.Kalau lu rajin add la gua.Jangan lupa pulak like Blog Sembang Kemas di fb.Oh terlupa,gua ada blog,ini dia http://sembangkemass.blogspot.com,kalau berani mari la."

Berbeza kan?

Gua rasa macam nak terajang je mamat tu.

Budak-budak sekarang annoying gile babi.Cam celaka.

Gua guna nama gua atas tu sebagai contoh,gua rasa annoy gila bila tengok vlog dan jumpa mereka yang macam ni,gua tahu la lu blogger,tapi gua rasa tak perlu kot nak kenalkan diri macam tu.URL blog tu tak perlu kot.Gua dah jumpa budak macam ni,tapi bukan masa gathering sebab gua tak pernah pergi gathering kawan baru macam ni.

Gua ni jenis unsocial.Kalau gua bersosial,gua takkan tergila-gila cerita yang gua ada blog dan cerita pasal blog kat membe baru.Melainkan kalau dia yang tanya gua,gua kena la jawab kan?

Kalau kat belog la maybe gua akan promote gua,sape lagi nak promote kan?

8 comments

hasyikin ismail said...

haha.. ehh.. in real life u kenalkn diri u mcm nih ke????hehe...

Sembang Kemas said...

aku nk katakan yg budak2 sekarang annoying gile.

Dzarief Zuhdi said...

sebenarnya SK nie pemalu orangnyer.. siyes.. haha
takper Sk..aku slalu promote blog ko..:D

mr pot n mrs lat said...

memang ade dak yang cam neyh .
x taw pe motif sebenar kann .
erm ,
jom lahh singgah blog kami .
ade entry baru 'gurauan semata mata' .
tinggalkan komen .
klaw rasa entry tuhh menarik ;)

K said...

gua alien, mahu gaduh?

ok tak pengenalan camni, haha XD

perempuan said...

biasalah. budak baru buat blog memang eksaited sorang sorang.

A retarded kitty said...

macam cilaka je kan?
kekeke

Sembang Kemas said...

zarip:jangan bocor rahsia la zarip,hang ni.

aku malu dengan perempuan je,ngan laki,boleh je bagi penerajang.haha

Powered by Blogger.