Sunday, September 4

Keling

Ops!

Ini bukan entry racist.Please,jangan anggap aku racist please.Sebab aku ni orang yang sayangkan kaum 1Malaysia.HAHA.

Aku bukan nak kata kat orang Hindu,aku tujukan entry ini pada kaum melayu sendiri yang berperangai keling.Keling disini bukan bermaksud orang hindu,tapi tentang perangai melayu yang cakap berbelit-belit.Kadang-kadang cakap A,kadang-kadang cakap B.Kau dah biasa jumpa orang macam ni kan?

Selalu jumpa?Terdiri dari kawan kau sendiri kan?Bukan orang lain kan?

Kalau kawan itu melampau sangat,gerenti dipulaukan.Aku pun ada sorang membe yang macam ni.Dia bajet dia duduk kL dia hebat?Dia fikir gua ni duduk kampung tak hebat?Dia fikir pengalaman dia sorang je.Macam ni la membe gua.

Lepas tu,dia ni pun sorang #kakibelit,nak tahu apa yang dia belitkan?

Macam ular sawa,membelit,dan termakan diri sendiri.

Membe aku ni cakap kat aku macam ni,

Jam 8:45 p.m
"Weh APU,ko ni bila nak bertaubat,haritu cakap kat aku nak bertaubatlah,ape ntah ko ni.Tengok macam aku ni,aku dah bertaubat,aku dah tak main benda-benda macam ni."


Jam 9:15 p.m
"Ah kalau kita ni jahat,kita kena tunjuk yang kita jahat,kang jadi munafik pulak.Tengok macam aku ni tak munafik kan?"


Apa ke bangang membe aku yang sorang ni.Aku nak bahan dia,aku tunggu masa je.Kejap cakap dah bertaubat,kejap cakap kena tunjuk belang.Aku tak tahu apa nak jadi dengan dia,mungkin banyak sangat asap kereta dia sedut kat kL kot???

Masa dia kata kat aku tu,aku diamkan diri je.Sebab aku nak tengok langkah seterusnya,apa yang dia akan cakap,mesti akan membelit.

Belit kata-kata takpe lagi,jangan belit menipu duit membe,yang itu aku rasa tak lama lagi masuk kubur la jawabnya.Kalau kau jumpa orang macam ni,kau terajang je.Pastu kau sebut nama aku 3 kali,gerenti dia melutut depan kau lah.

Aku kan Kakanda,bukan Ayahanda.

Peace.Adios.


7 comments:

sergeant keroro said...

normal la tu, keh3

p/s : habis deco2 blog eh? besar semacam nampak.

Sembang Kemas said...

haha,blum lagi,rasa macam ada yang tak puas lagi la dengan blog ni.

Dzarief Zuhdi said...

makin luas blog ko pul.. hehe

member kita ada gak sorang yg pandai berbelit der.. hehe..

aiman said...

besa la tu.. cakap belit2.. kalau ckp lebih, buat tidak.. tu apa pulak? keling jugak ka?

IQ = Iez Qis said...

sabau beb sabau~ bese la, semua org putar belit, kadang2 msej yang nak disampaikan tak kena~

well, depends pada sesorang ler kot~

yang penting, sabau je ler~

perempuan said...

Pure KL susah nak cakap belit maa. Dia dah bosan dengan KL.

Newbies ja kaki belit. Bangga tah apa apa dengan bandar durjana ni.

Namee Roslan said...

keling tu perkataan sensitif..haha, hati2 guna. tak pasal orang parang kau. em, ada melayu suka cakap belit .sbb tu melayu slalu kena pandang rendah...sebab nila setitik rosak susu sebelanga.