Saturday, September 3

Pengaruh Iklan Raya

Sungguh tidak sangka gua bila melihat manusia ni mudah terpengaruh dengan iklan mahupun media massa.Tak kira la terpengaruh dengan movie ke,drama ke,iklan pun terpengaruh jugak tau.

Terpengaruh dengan iklan?Kenapa kaum Malaysia mudah terpengaruh bak kata gua?Lagi-lagi iklan raya,memang tak dapat disangkal lagi.Yela,time raya gua mestila pergi ziarah membe,ziarah takmembe,makwe,pakwe,sume rumah gua dah pergi.

Kenapa gua cakap mereka mudah terpengaruh?Hah..Saksikan kesahihannya.


Ini bukan botol heineken,mahupun carlsberg ok.Ini botol air orang buat kasi hidang di hari raya.Itu la pasal,tiap kali gua pergi rumah beraya,kebanyakannya air ribena.Boleh kata 98% rumah yang gua pergi buat air ini.

Letih gua nak cakap,

"Kelas kau Jah!"

Adios.

11 comments:

Yanyan said...

errr iye ke? haha takat ni yanyan tak jumpa pulak lagi rumah yg hidang ribena. tak class ke ai? haha :D

fareiyka said...

come to my house n you'll have Ribena too. . :p

IQ = Iez Qis said...

a'ah la, pengaruh kuat, smpai td aku g beraya pun sume pkat hidang air ni~~ ishhh3

Namee Roslan said...

ye la asyik sirap je. bosan jugak tho! haha ribena at least bg vitamin c sikit.

Fadzlina Zaman said...

kampung aku guna sirap je. tu pun guna daun pandan. bukan yg beli kat supermarket. jimattt hehe

Sembang Kemas said...

faz:haha,yang pure lagi sedap ape kan?

Azham Vosovic said...

kt umah sy pegi xde pon yg hidang RIbena... x kelassss hahahahah

syaimz said...

aku rasa ade alkohol dalam air sebergini

Clara said...

ye ke?? takat ni rumah yg clara g mmg tak sediakan air nieh..

Air sirap atau air teh or air twister je..

El-Janna said...

air ni sedap.. a'ah memang kelas kaw jah^^ lagi baik dari hidang air gas^^

FadzMeera said...

ribena...kelass kaw :)