Thursday, September 8

Membe Tikam Kawan.


Sedih kalau dapat kawan macam ni kan?

Baiklah,kali ni gua nak cerita pasal membe membe atau pun rakan rakan.
Gua bukan berdendam dengan membe-membe,jauh sekali tuh.
Gua hanya ingin sampaikan apa yang gua rasa,terhadap rakan-rakan sepermainan gua,itu aje.

Lu pernah dengar lagu Lenka - Trouble is a friend?
Pernah tak?
Kali nih gua nak guna tajuk lagu tuh sebagai quote gua.
"Friend is a trouble"
Percayakah anda dengan quote gua tuh?
Meh sini gua ceritakan,kenapa gua cakap macam tuh..

Kenapa gua cakap macam tu?
Lu semua mesti ada kawan kan?Mesti ramai kan?Kat facebook tuh sampai 600++ tu ape?
Bukan kawan ke?
Kawan di sini bermaksud kawan berhampiran anda,tak kira di rumah atau di sekolah.
Kawan lu pernah sakitkan hati lu tak?Mesti dah selalu kan?
Sama macam gua...tapi gua simpan dalam hati je,gua anggap itu semua gurauan ataupun kegedikan membe menghentam gua.
Tapi kalau gua sorang yang jaga hati membe,tapi membe tak jaga hati gua macam mana pulak?
Takde sepakatan dua hala namanya tuh!
Dalam berkawan kita mestilah menjaga hubungan sesama kita kan..
Kita nak berkawan lama,bukan setakat kawan time kem ataupun time aktiviti tertentu saja.
Tidak!
Berkawan biar sampai akhir dunia,biar sampai jasad bersemadi di dalam tanah.
Gua bukan nak cakap gua ni seorang membe yang hebat dan pandai menjaga hati membe yang lain,tidak sama sekali.
Gua hanya mampu sedaya upaya untuk menjaga hati mereka,jika terlepas kata atau terlepas dengan perbuatan sekalipun,maafkan gua.

Kadang-kadang ada juga membe yang suka meng'api'kan seseorang.
Sebab tu dulu time zaman sekolah gua kena pulau,sebab ada la membe yang berpaling tadah.
Rakan baik kita sendiri berpaling tadah dan meracun rakan lain supaya membenci gua.
Sampai gua kena pulau,tapi gua tetap cool,sebab lama kelamaan mereka akan baik semula dengan gua.
Diorang pulaukan gua tak sampai seminggu,pastu elok balik.
Mungkin mereka selalu nampak gua kesedihan dan kesorangan,lalu kembali ke pangkal jalan.
Tak silap gua,gua hanya terambil gula-gula sebijik je.
Eleh..sampai macam tuh nak pulau dan benci gua,pigidah!!

Gua jugak nak pesan,jangan sangka membe yang baik dengan anda,tidak akan meracun orang lain supaya membenci anda.
"Jangan sangka membe yang tenang takkan jadi buaya"
So,mungkin sebab itu,gua kena pulau.
Kadang-kadang jika anda terlepas cakap,mungkin mengguris hati si membe dan si membe ingin membalas dendam dengan meracun membe lain untuk membenci anda.
Itu semua hasutan syaitan.
Lama kelamaan,membe kita tadi akan berfikir sejenak,
"eh apsal aku buat macam nih kat dia?"

 Ini la yang gua gelar membe tikam belakang,atau membe sembang belakang.

Sekali lu buat taik dengan gua,gua boleh bersabar dan simpan dulu,tapi kalau dah 1000kali lu buat,mana mungkin gua tidak meletup?

Kepada membe-membe gua,maaf jika anda terasa,gua hanya mahu mengingatkan kamu supaya berhati-hati semasa memandu dan jagalah rakan anda sebaik mungkin.Gua janji akan jaga persahabatan kita sampai gua mati.Bukan senang nak dapat membe macam lu semua.Gua pun harap anda semua akan jaga persahabatan kita.Jangan ada benci membenci,sembang belakang,paling teruk tikam belakang,tu semua sifatSyaitan Nirrojim.

"Eleh lu ingat lu sorang je boleh melenting?!!!" herdik Samad kepada gua.

Lu nak kena tikam???



:adios:
Assalamualaikum.

7 comments:

frause said...

kes kita hampir sama...akun kena pulau pasal depa kata aku hantaq email lucah......bwahahahah yang bawak citer lak awek membe aku...sampai satu kelas pulau aku..tensen dak...pasal pompuan pon laki leh wat apa saja

Umie Artoqiemie said...

kawan senang dicari..

insan yang bernama sahabat itu SUKAR dicari..

Nur Intan Syafinaz said...

takut jugak klu ade org buat aku cenggitu..yelah kite mne boleh puaskan hati setiap org..huhu..

sergeant keroro said...

aku pon pernah jugak kena, sebab rapat dengan pompuan, member baik pulau cakap aku gila pompuan.

dem =,="

Add Remove Block said...

Imam Syafie berkenaan sahabat berkata : Belum pernah ku temukan dalam dunia ini sahabat yang setia dalam duka, padahal hidupku sentiasa berputar-putar antara suka dan duka, aku sering bertanya - Siapakah yang sudi menjadi sahabatku?

Biasalah tu ... depan baik belakang macam hantu ...

Namee Roslan said...

kawan ssh sng mmg ssh nk cari wey. kawan baik aku 4 org je.

Dzarief Zuhdi said...

haha.. siyes tak terasa.. klu ko backstab aku guna gondar atau rikimaru takper la.. hahaha