Thursday, October 6

Kata Sombong

Selalunya,bila orang yang ada pasangan ni,selalu sombong.Sombongnya hadir secara tak sedar.Ibarat kau mengigau di siang hari.Kata-kata sombong yang dikeluarkan mungkin kata hanya dalam hati,orang lain tak dengar tapi tuhan maha mengetahui.

Bila je kau nampak seorang mamat ni,dengan muka sememeh,ada gaya macam mamat loser,muka basi,macam tak mandi,kau mungkin akan cepat-cepat berfikir.Eh apehal dia ni?Soalan yang cukup menunjukkan kau seorang yang ambil berat tentang persekitaran.

Dan macam-macam lagi persoalan akan hadir dalam otak kau.Dari A sampai Z.Dan mungkin sekali soalan terakhir iaitu soalan berhuruf Z,kau akan tertanya soalan begini.

"Mamat ni dah ada awek ke belum?"

Dan....kau akan jawab soalan kau sendiri.
Kau tanya kau jawab.

Jawapan yang agak sombong.

"Mungkin mamat ni takde awek ni,such a loser,takkan ada awek kot?Malang nasib ada pakwe macam ni."

Mamat tu tak bersalah pun,mungkin nampak je macam tu.Lain orang lain pandang kan?Dan kau memang tidak layak untuk mengatakan sedemikian pada mamat tersebut.Perkara ini boleh terjadi juga pada si minah.

Jangan sangka muka yang toya (baca:toye) tidak bermakwe.

Orang kita,biasalah.Biasa?Dah menjadi perkara biasa ke cakap macam ni?Dah biasa dengan sikap memandang rendah pada orang?Dah terbiasa bersikap angkuh dan sombong?
Yea,
Maybe kau ada pakwe ataupun makwe secantik Megan Fox.Awek bibir macam Angelina Jolie.Seputih Angeline Tan mungkin.Kalau kau ada pun apa aku kesah?
Pakwe makwe tak mungkin berkekalan,melainkan couple setahun then terus nikah.Itu aku percaya.Couple 5 tahun?Nikah belum kahwin sudah.Ada kan macam tu?

So,sifat pandang rendah pada orang ni kau perlu ketepikan,kerna ianya hanya akan menghitamkan lagi hati kau yang dah memang hitam.

Sifat sombong,jangan simpan.Buang jauh-jauh.Kita manusia melayu ada adat dan adab.Jangan tahu jaga adat je tapi tak tahu adab.

adios.

p/s : sedangkan siti sarah pun dah kawen,kau?

9 comments:

hafiz hafizol said...

saya single.. hahaha...

IQ = Iez Qis said...

aku xnah cakap, xnah...xnah~~ =P

NOVA said...

perhhh... terbaik la broo.. i loike... sememang nyer.. perempuan ni ada yg sebegitu.. seperti yg anda tulis di atas... saya memang perempuan.. tapi sokong sangt apa yg bro tulis kt atas tu.. huhuhu

Namee Roslan said...

aku sombong tak ?

Rosalia said...

sy tak mcm tu :(

Aesya Zealous said...

aku nak mengata org pon tak boleh. sbb aku bf pon xde lg.wakaka.

eee..sian siti sarah..

ice cream said...

xyah jadi sombong okei....hahah

NadiRah said...

jangan sangka muka yang toya tidak bermakwa...hehehhe

EG said...

betul3.