Wednesday, December 14

Masalah

Masalah?Sekarang baru gua tahu macam mana hidup kalau masalah bertimbun.Dulu-dulu gua ada jugak hadapi masalah,tapi gua selalu tolak tepi ataupun bagi masalah tu kat membe.

Tapi sekarang,masalah ni gua hadapi sorang-sorang,kalau passing kat membe gerenti membe pun tak leh selesaikan.So gua letak belakang dulu masalah ini,letak belakang bukan bermakna gua ketepikan,cuma selesaikannya pada akhir akhir nanti.Buat yang lebih penting dulu.

Dan juga sekarang baru gua tahu kenapa adanya masalah,masalah bagi gua dulu hanya permainan dunia,tetapi sekarang gua dah mengubah persepsi gua terhadap maksud sebenar masalah.

"Masalah adalah salah satu assignment untuk kita belajar erti hidup dunia."

Its mean,kita belajar selesaikan masalah,melalui proses pergaulan,bersosial.Tanpa masalah kita takkan bersosial.Contoh gua bagi la k.

Pak Mat dulunya seorang pekerja yang agak pendiam dan selalu menyendiri.Dia tidak suka bergaul dengan orang kampung.Tetapi satu hari,dia telah dilanda masalah,iaitu masalah duit atau wang.Disebabkan dia kurang bergaul,susah untuknya meminta tolong.Tapi setelah dicuba merapatkan hubungan,akhirnya masalahnya selesai dan Pak Mat mula menjadi seorang yang peramah.

Konon jela cite ni.Gua reka macam ni.So lu orang takleh kondem.Kalau Pak Mat lupa jasa orang kampung?

Tu cite lain,tu dah jadi cite bagai kacang lupakan kulit.Mungkin kecik-kecik dulu lu orang pernah kan buat karangan macam ni?

Dan gua sekarang menghadapi masalah sama,duit duit duit.Lepas ni gua jadi PM gua hapuskan sistem mata wang.Kita guna batu jela ok?

Adios.

5 comments:

diana said...

ok..
akak kaan kumpul batu mulai dari hari ni..
sementara nak tunggu kamu jadi pm nanti..
ekekekek

Namee Roslan said...

tiap orang ada masalah. aku ada masalah murung.so aku tengah fight jugak ah. aku sorg je yg boleh tlg diri sendiri. macam kau masalah duit, ada caranya :) lek bro.

IQ = Iez Qis said...

sabar, aku pun sama jugak ni...anyway, kiter dftar subjek sama2 je nanti k~ =)

chill man~

javanese DOVE said...

kalau kau setuju guna batu,
baik aku undi kau je jadik pm!

Anyyss Shuhaimi said...

sangat betul! masalah jadikan kita matang. Allah tidak membebani seseorang melainkan sesuai dengan kesanggupannya. :)