Header Ads


Hidup Enginner JCEC

Alhamdulillah, aku rasa tiba tiba je dah setahun bekerja. Pelbagai makian cacian diterima, tapi aku tetap cool dan senyum. Walaupun kadang2 senyum sinis.

Sepanjang aku bekerja kat sini, aku boleh kira berapa kali aku naik angin. Aku jarang naik angin, nak jaga hati pekerja. Kalau kau buat bangla marah, konfirm2 keje kau xkan siap. Memang diorg xkan tolong kau.

1st time aku marah dan naik angin, time semua bangla malas nak amik besi. Lalu aku terus ke tempat besi dan angkat sendiri. Dan aku tengking2 bangla. Then, bila diorang takut semua follow aku angkat besi. Yela, sebab aku xpernah marah diorang. Sekali gua tengking semua follow.

Tapi tak elok marah2 tengking2. Macam seorang engineer tempat aku ni la. Mesti ada je nak marah bangla sampaikan bangla pun bengang dan barang dia memang buruk gila.

Kali ke2 aku marah bilamana bangla xnak bekerja. Semua tunggu aku yang buat. Kalau dulu la, memang aku la supervisor akulah engineer. Sakit. Memang sakit. Kau nak plan, kau juga kena ajar bangla.

Then now, aku dah dapat supervisor sorang. So aku lega la sikit. Kadang2 supervisor ni pun susah juga nak jaga dan ada pe'el tersendiri. Bengang jugak kadang2. Nak tido kat kongsi pun dia bising. Jeles la tu xleh tido.

Ok la hidup sekarang. Moga moga kedepan nanti semua bertambah baik.

Adioas.

1 comment

Izyan Balqis said...

abang engineer wa cakap luuu~~

rezeki aku xde di JCEC. hahahaha!!

Powered by Blogger.