Header Ads


Takut

Takut. Merujuk Kamus Dewan Bahasa dan Pustaka "tidak berani menghadapi sesuatu yang pada perasaannya akan membahayakan diri".

Aku takut. Aku tak berani menghadapi sesuatu kenyataan sekiranya aku melakukan ini, sekiranya aku melakukan itu. Even aku tak tahu endingnya. Aku tetap takut. Mungkin banyak sangat tengok dvd. Otak pun overthinking.

Aku takut.
Contoh.
Endingnya kekecewaan.
Allah dah tetapkan endingnya kecewa, kau try hard sekalipun. Endingnya tetap sama. Kau try bodo bodo je, endingnya tetap sama. Kecewa.
Ianya seperti matematik.
Cuba cari solution untuk dapatkan jawapan = 1
Banyak kan cara jalan penyelesaian?

1. 1+0=1
2. 1*1=1
3. 1/1=1

Allah dah tetapkan ending sama ada kecewa atau bahagia. Tapi kita ada banyak jalan dan simpang untuk kita pilih, untuk mencapai penghujung. Dalam perjalanan tersebut, kau akan jatuh, berdiri semula, hidup kau akan berubah, dan macam macam ujian akan menimpa.

Aku? Aku takut nak pilih jalan aku. So aku memilih untuk play safe dan mendiamkan diri. Ini jalan aku, tengoklah pengakhirannya deritaku bahagiamu ke idok.

Adios.

1 comment

Unknown said...

singgah

http://jmbelog.blogspot.my/2016/05/ada-ke-yang-baca-blog-aku.html

Powered by Blogger.